ADVB601 Копирайтинг
Анотация:
Целта на курса е да въведе студентите в правилата и техниките на създаване на рекламни текстове за всички медии. Да получат синтезиран поглед върху различните методи и техники, помагащи на създателя на реклама да придобие полезни идеи в замислянето и селекционирането на рекламни съобщения. Да изгради начален практически опит в създаването на образи и действие. От voice over за телевизионна реклама, през заглавие, подзаглавие и основен текст за принт и OOH, до дигитален копирайтинг и специфики на социалните мрежи. Рекламото съдържание се разглеждат като структура, ефективност и креативни техники.
Курсът е с практическа насоченост и е придружен с много примери от практиката. Студените работят по 2 задания в рамките на курса за оценка.
- Задание 1 е част от съвместна работа между 3 курса от тяхната програма.
- Задание 2 е част от Workshop Копирайтинг.
Преподавател(и):
гл. ас. Боряна Гигова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите студенти
ЩЕ ЗНАЯТ:
• Какво е да си копирайтър
• Основни принципи за създаване на реклама
• Най-често използваните техники при създаване на рекламно съдържание.
• Как да създават рекламни текстове и осъществими сценарии за различни медии
• Как да адаптират съдържание за дигитални канали – социални мрежи, сайтове, Google Search Ads, SEO копирайтинг
ЩЕ МОГАТ
• Да намират най-точните думи и изказ в текста на една реклама (дигитални канали, телевизия, радио преса, ООН, принт)
• Да предлагат и да налагат креативни решения, съобразени с tone of voice-a на бранда.
• Да създават рекламни текстове с качествено авторско съдържание за различни рекламни носители: рекламните статии, писма, поздравления и речи, слогани, заглавия, подзаглавия и др.
• Да изграждат цялостна последователна концепция за реклама на продукт.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Какво е копирайтинг? Видове, и функции.
- Професията копирайтър.
- Копирайтинг формати.
- Структура в копирайтинга. Слоган, заглавие, подзаглавие, основен текст.
- Познай заглавието.
- Копирайтинг техники.
- SEO копирайтинг.
- Копирайтинг за социални мрежи.
- Workshop.
- Представяне и защита на курсовите разработки.
Литература по темите:
• Райков, Здравко. Корпоративен имидж, Дармон, София, 2001, стр.33, 43
• Джоанис, А., “Творческият процес в рекламата”, изд. “Ваньо Недков”, София, 1992 Кафтанджиев, Хр., Езикът на рекламата. Графика и текст. София, 1992.
• Кафтанджиев, Хр., Тектът на печатната реклама. София, 1998.
• Кафтанджиев, Хр., Хармония в рекламната комуникация. София, 2006.
• Кийн, Дж. Медиите и демокрацията. София, 1999. De Chernatony, L. and McDonald, M. (2003) Creating Powerful Brands in Consumer, Service and Industrial Markets, Third Edition. Elsevier Butterworth- Heinemann, UK.
• Петрова, С., Парцелираност (сепаратизация) във вестникарския език. // Медиите и езикът. София, 1999.
• Сегела Ж., Холивуд пере най-добре. - София, 1991.
• Стоянов, К., Езикова престижност и медийни манипулации. // Медиите и езикът. София, 1999.
• Bruce Bendinger – The copy workshop workbook
• Lew Hunter – Screenwriting 434
• Linda Seger – Making a good script great
• Robert McKee – The Story
• Robert Kernen – Building better plots
• Richard Blum – TV and Screenwriting
• William Goldman – Adventures in the screen trade
Online:
• www.adslogans.com
• http://www.brainyquote.com/quotes/authors/d/david_ogilvy.html Kotler, P. & Pfoertsch, W. (2006). B2B Brand Management