NJRN605 Рекламата в комуникационния процес
Анотация:
Курсът се състои от 30 академични часа, които представят различни форми на учебна натовареност:
Теоретични лекции по проблематиката – 20 часа.
Работни семинари – 10 часа самостоятелна работа от студентите по предварително зададена тема.
Преподавател(и):
доц. Стойко Петков д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
- Ще се запознаят с историята и етапите на развитие на рекламата;
- Ще придобият знания за изготвяне на план за рекламна кампания;
- Ще се запознаят със спецификата на рекламата в зависимост от използвания канал за комуникация.
Предварителни изисквания:
Студентите да притежават основни познания по комуникации и медии.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Рекламата каквато е, Д. Доганов, Ф. Палфи, Princeps, 2000
2. Въведение в маркетинга, рекламата и паблик рилейшънс, Франк Джефкинс, Гранд Варна мениджмънт и консултинг ООД, 1993
3. Изповедите на един рекламист, Дейвид Огилви, Princeps,1999
4. Психология на рекламата, Анелия Петрова, ФорКом, 1999
5. Рекламата. Понятия, правила, примери., Светозар Кръстев, Сиела, 2000
6. Увод в мениджмънта на рекламата, Камен Каменов, ЛаковПРЕС, 2000
7. Визуалната комуникация, Христо Кафтанджиев, Отворено общество, 1996
8. Закон за радиото и телевизията; Закон за защита на потребителите; Закон за защита на конкуренцията.
9. Маркетинг и реклама за електронни медии, кабелни системи и интернет, Сюзън Тайлър Истман, Дъглас А. Фъргюсън, Робърт А. Клайн, Слънце, 2004
10. Подвеждащата реклама, Милен Иванов, Сиела,2007
11. Контекстна реклама - основи, тайни, трикове, Алексей Яковлев, Александър Чупрун, Асеневци, 2008
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30% 30%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 60% 60% 60%
УСТЕН ИЗПИТ 10% 10% 40%