NJRN605 Рекламата в комуникационния процес

Анотация:

Курсът се състои от 30 академични часа, които представят различни форми на учебна натовареност:

Теоретични лекции по проблематиката – 20 часа.

Работни семинари – 10 часа самостоятелна работа от студентите по предварително зададена тема.

прочети още
Журналистика

Преподавател(и):

доц. Стойко Петков  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

- Ще се запознаят с историята и етапите на развитие на рекламата;

- Ще придобият знания за изготвяне на план за рекламна кампания;

- Ще се запознаят със спецификата на рекламата в зависимост от използвания канал за комуникация.
Предварителни изисквания:
Студентите да притежават основни познания по комуникации и медии.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. Рекламата каквато е, Д. Доганов, Ф. Палфи, Princeps, 2000

2. Въведение в маркетинга, рекламата и паблик рилейшънс, Франк Джефкинс, Гранд Варна мениджмънт и консултинг ООД, 1993

3. Изповедите на един рекламист, Дейвид Огилви, Princeps,1999

4. Психология на рекламата, Анелия Петрова, ФорКом, 1999

5. Рекламата. Понятия, правила, примери., Светозар Кръстев, Сиела, 2000

6. Увод в мениджмънта на рекламата, Камен Каменов, ЛаковПРЕС, 2000

7. Визуалната комуникация, Христо Кафтанджиев, Отворено общество, 1996

8. Закон за радиото и телевизията; Закон за защита на потребителите; Закон за защита на конкуренцията.

9. Маркетинг и реклама за електронни медии, кабелни системи и интернет, Сюзън Тайлър Истман, Дъглас А. Фъргюсън, Робърт А. Клайн, Слънце, 2004

10. Подвеждащата реклама, Милен Иванов, Сиела,2007

11. Контекстна реклама - основи, тайни, трикове, Алексей Яковлев, Александър Чупрун, Асеневци, 2008

Средства за оценяване:

ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30% 30%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 60% 60% 60%

УСТЕН ИЗПИТ 10% 10% 40%