ARTB827 Компютърно проектиране на триизмерни обекти (3D studio max)

Анотация:

Курсът "Компютърно проектиране на триизмерни обекти (3D studio max)" има за цел да дадe необходимите знания и умения за боравене с триизмерното компютърно пространство и създаване и генериране на статични изображения чрез 3D моделиране в 3D Studio MAX. Програмата дава възможност да сe овладеят изобразителните похвати на триизмерното пространство. Осмисля се творческото приложение на триизмерната компютърна графика чрез формообразуването и всички изобразитерни жанрове, свързани с него.

прочети още
Интериорен дизайн

Преподавател(и):

гл. ас. Явор Жаблянов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

• ще познават добре интерфейса на софтурния програмен продукт 3D Studio MAX

• ще се ориентират и навигират в триизмерното пространство

• ще овладеят основни инструменти за моделиране на триизмерни обекти

• ще могат да моделират сложносъставни триизмерни обекти и да ги аранжират в сцени

• ще могат да прилагат готови материали към триизмерни обекти

• ще могат да създават базово осветление на триизмерни сцени


Предварителни изисквания:
• Основни компютърни умения.

• Ползване на английски език.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в 3D Studio Max - интерфейс и настройки. Координатни системи. Основни инструменти за трансформация.
  2. Основни триизмерни параметрични примитиви
  3. Разширени триизмерни параметрични примитиви
  4. Архитектурни триизмерни обекти
  5. Основни триизмерни модификатори
  6. Допълнителни модификатори на триизмерни обекти
  7. Масиви и групи. Съставни триизмерни обекти. Булеви операции
  8. Двуизмерни параметрични обекти. Подобекти точка, сегмент и сплайн.
  9. Модификатори за превръщане от 2D в 3D
  10. Моделиране на помещение с примитивно обзавеждане
  11. Текущо оценяване 1
  12. Камери
  13. Стандартни източници на светлина
  14. Създаване на интериор с осветление и камери
  15. Текущо оценяване 2

Литература по темите:

• Murdock, Kelly L, Autodesk 3ds Max 2021 Complete Reference Guide, SDC Publications. 2020. ISBN: 978-1-63057-334-8

• Tickoo, Sham, Autodesk 3ds Max 2021 for Beginners – A tutorial Approach, CADCIM Technologies. 2020. ISBN: 978-1-64057-101-3

• Mamgainq Pradeep, Autodesk 3ds Max 2021: A Detailed Guide to Modeling, Texturing, Lighting, and Rendering, 3rd Edition. 2020. ISBN: 979-8-66586-423-5