ARTB827 Компютърно проектиране на триизмерни обекти (3D studio max)
Анотация:
Курсът "Компютърно проектиране на триизмерни обекти (3D studio max)" има за цел да дадe необходимите знания и умения за боравене с триизмерното компютърно пространство и създаване и генериране на статични изображения чрез 3D моделиране в 3D Studio MAX. Програмата дава възможност да сe овладеят изобразителните похвати на триизмерното пространство. Осмисля се творческото приложение на триизмерната компютърна графика чрез формообразуването и всички изобразитерни жанрове, свързани с него.
Преподавател(и):
гл. ас. Явор Жаблянов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
• ще познават добре интерфейса на софтурния програмен продукт 3D Studio MAX
• ще се ориентират и навигират в триизмерното пространство
• ще овладеят основни инструменти за моделиране на триизмерни обекти
• ще могат да моделират сложносъставни триизмерни обекти и да ги аранжират в сцени
• ще могат да прилагат готови материали към триизмерни обекти
• ще могат да създават базово осветление на триизмерни сцени
Предварителни изисквания:
• Основни компютърни умения.
• Ползване на английски език.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в 3D Studio Max - интерфейс и настройки. Координатни системи. Основни инструменти за трансформация.
- Основни триизмерни параметрични примитиви
- Разширени триизмерни параметрични примитиви
- Архитектурни триизмерни обекти
- Основни триизмерни модификатори
- Допълнителни модификатори на триизмерни обекти
- Масиви и групи. Съставни триизмерни обекти. Булеви операции
- Двуизмерни параметрични обекти. Подобекти точка, сегмент и сплайн.
- Модификатори за превръщане от 2D в 3D
- Моделиране на помещение с примитивно обзавеждане
- Текущо оценяване 1
- Камери
- Стандартни източници на светлина
- Създаване на интериор с осветление и камери
- Текущо оценяване 2
Литература по темите:
• Murdock, Kelly L, Autodesk 3ds Max 2021 Complete Reference Guide, SDC Publications. 2020. ISBN: 978-1-63057-334-8
• Tickoo, Sham, Autodesk 3ds Max 2021 for Beginners – A tutorial Approach, CADCIM Technologies. 2020. ISBN: 978-1-64057-101-3
• Mamgainq Pradeep, Autodesk 3ds Max 2021: A Detailed Guide to Modeling, Texturing, Lighting, and Rendering, 3rd Edition. 2020. ISBN: 979-8-66586-423-5