VIPB503 Разработки по цветна композиция - натюрморт
Анотация:
• Курсът запознава студентите с характеристиката и специфичните особености на композицията в живописта
• В лекциите и упражненията подробно са застъпени проблемите и задачите, свързани с изграждането на натюрморт в живописта. Разглеждат се различните материали, технологии и изразни средства за реализирането на композиции и натюрморти
• Поставянето на конкретните задачи има за цел, както овладяване на основните пластични елементи и принципи, така и развиване на творческо мислене и въображение.
• Задачите в курса са градирани по сложност и са паралелно свързани с реализацията на извънаудиторни проекти.
• Основната цел на курса е студентите да получат познания за специфичните особености, изразните средства и техники при изгаждането на натюрморти .
Преподавател(и):
доц. Венцислав Занков д-р
доц. Ралица Мирчева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• спецификата на различните форми и техники на живописта
• Чрез натурата подадена от натюрморта студентът придобива знания по пропорции, светлосянка, отношение към линията и пространството
• основите на колористичната организация на формите
2) могат:
• С живописни средства да изграждат натюрморти в различни стилове и техники
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Да имат познания за композицията, натюрморта, цвета и цветните хармонии, за основните принципи и изразни средства в живописта.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• Основна литература:
• АВРАМОВ, Д., Естетика на модерното изкуство. - София: Наука и изкуство.,1969.
• БОЖКОВ, Атанас. Българско изобразително изкуство. – София: Септември, 1988.
• БАМЕС, Годфрид. Човешкото тяло. София: Труд , 2000
• РАЙЧЕВ, Румен. Цветовете в изкуството. – София: ЛИК
• ЦОНЕВ, Кирил. Технически наръчник на художника. - София: Наука и изкуство, 1957.- 210 с. : с ил.
• Kandinsky, V., Point & Line to Plane. - London: Dover Publication, 1980
• Допълнителна литература:
• Кенет, К., Голото тяло. – София: Бълг. худож., 1983
• Киплик, Д. И Техника на живописта. София: Наука и изкуство, 1956.
• Перюшо, А., Животът на Ван Гог. – София: Бълг. худож.,1981
• Фрай, Р., Въображение и рисунка. – София: Наука и изкуство, 1988
• Цонев, Кирил. Технически наръчник на художника. – София: Наука и изкуство, 1957. – 210 с.
• Чоканов, К. Пластична анатомия. -2. осн. прераб. и доп.изд. – София:Наука и изкуство,1974.
• Gage, J., Masters of Colour: Derain to Kandinsky. – London:Thame & Hudson Ltd., 2002
• Gombrich, E., The Story of Art. – London: Phaidon Press , 1972
• Gottfried, F., Gustav Klim. - Cologne: Taschen, 1991
• Greenberg, C., Art and Culture: Critical Essays - Boston : Beacon Press, 1961
• Honnef, K., Contemporary Art. – Cologne: Taschen, 1988
• Itten, J., The Elements of Color.- New York: Van Nostrand Reinhold , 1970
• Itten, J., Hagen, E., The Art of Color. - London: John Wiley & Sons, 1974
• Janson, H., History of Art. - New York: Harry N. Abrams, 1986
• Mayer, R. The artist’s handbook of materials and techniques.
• Moszynska, A., Abstract Art. - London: Thames and Hudson Ltd, 1990
• Overy, P., Kandinsky: The Language of the Eye, New York : Praeger , 1969
• Padgham, C., Saunders, J., The Perception of Light and Color, - G. Bell & Sons Ltd., 1975
• Stephenson, J. The materials and techniques of painting.
• Ulrich, B., Max Ernst, Cologne: Taschen, 1988
Средства за оценяване:
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 40%
ПРИСЪСТВИЕ 20%
КОНФЕРАНС 40%