ADVB605 Брандинг
Анотация:
Интензивните, технологизирани и глобални обороти, с които се движи бизнесът днес, налагат стандарти, чието покриване и надхвърляне определя мястото на марката ни в конкурентаната среда. Брандингът е част от маркетинга. Добрият брандинг не се случва от само себе си, ами е плод на изключителна стратегическа мисъл и блестящо планиране и визия за бъдещето.
Брандингът е част от маркетирането на марката. Марката е юредическо понятие. Брандът е стойността на марката Ви извън нейния предмет на дейност – услуга или продукт. Това е начинът, по който потребителят възприема, чувства и общува с марката Ви.
”Брандът е част от самия продукт – тази част, която битува между двете ни уши.”
Лекционният курс си поставя за цел да предостави на студентите необходимата информация и знания за основната типология и модели на брандинга и бранд мениджмънта, както и да формира у тях собствени нагласи и рефлекси в създаването и търсенето на подходящи спрямо заданията, целта и обстановката успешни практики.
Преподавател(и):
гл. ас. Боряна Гигова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти притежават:
• за съвременните комуникационни модели и теории и тяхното специфично приложение в практиката;
• за организацията, управлението и структурата на един бранд, неговата роля, зависимости в общественото пространство;
2) умения:
• за създаване на собствени брандове;
• за анализ и оценка на съществуващи такива, без значение тяхната типология - корпоративен, продуктов, работодателски, национален, сити, политиески и др.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Какво е бранд? Разлика между лого, търговска марка и бранд.
- Брандингът като постоянен процес на сближаване на идентичността и имиджа.
- Корпоративен брандинг
- Продуктов брандинг
- Персонален брандинг
- Национален бранднг
- Сити брандинг
- Брандинг на луксозни стоки
- Политически брандинг
- Брандинг на общност и КСО
- Ребрандинг
- Brandbook
- Дигитален брандинг
- Представяне на самостоятелни проекти
Литература по темите:
1. Рийс, Ал, Лаура Рийс (2000). 22 неизменни закони на брандинга, С., Класика и стил.
2. Холт, Дългас (2010). Как марките се превръщат в икони, С., Bookmark.
3. Клайн Наоми, (2004). Без лого, С., Елементи.
4. Kapferer, J. N. (1992) Strategic brand management: Creating and sustaining brand equity long term.
London. Kogan Page
5. Kapferer, J.-N. (2004) The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity
Long Term. Kogan Page, UK
6. Keller, K.L. (2003) Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity,
Second Edition, Prentice Hall, USA.
7. Millman, D. (2011). Brand thinking and other noble pursuits, Allworth press
8. Ogilvy, D. (1985). Ogilvy on advertising, Vintage books