BATB646 Управление на събития
Анотация:
Курсът „Управление на събития” въвежда в историята на специалните събития и развитието им до днес. Той запознава с видовете специални събития и тяхното планиране, организиране и реализиране. Основните теми, които включва курса са свързани с подготовката на тяхната творческа, логистична и финансова част. Курсът запознава с детайли с организирането на творческите и техническите екипи, с реализирането на комуникационната политика и работата с медиите в едно специално събитие.
Спецификата на събитийния мениджмънт и връзката му с рекламата и PR, както и значението за CSR, са сред темите, които дават възможност за демонстриране и анализиране на добри чуждестранни и български практики.
Цели на курса:
• Студентите да се запознаят със същността, организирането и провеждане на специални събития и организиране на спонсорство в туризма
• Студентите да получат практически знания по тумата на курса чрез запознаване с различни казуси по "Управление на събития” и да се научат да разработват план за събития въз основа на получените теоретични знания, адаптирайки ги към практиката.
• Студентите да покажат самостоятелно мислене по темата и умение да анализират и обобщават различни ситуации, проблеми и решения, свързани с практиката на специалните събития и спонсорството.
Преподавател(и):
гл. ас. Виолета Донева-Янкулова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
-да подготвят примерен план и сценарий на специално събитие
-да планират и организират специално събитие
-да бюджетират специално събитие
2) могат:
-да предложат проект за реклама и PR в рамките на събитието
-да направят спонсорско писмо за специално събитие
-да подберат екип за организацията
-да познават и използват най-ефективно различните видове специални събития
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Първоначални знания по маркетинг, реклама и PR
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Кътлип, С., Сентър, Ал., Бруум, Гл., Ефективен пъблик рилейшънс. С., 1999
Велев, М., Управление на маркетинга, С., 2005
Доганов, Д., Дуранкев, Б., Катранджиев, Хр., Интегрирани маркетингови комуникации, С., Университетско издателство “Стопанство”, 2003
Маринов, Р., Комуникационни стратегии, С., 2004
Петев, Т., Теория за масовата комуникация, С., 2004
Райков, З., Корпоративен имидж, С, 2001
Райков, З. PR – технологията на успеха, С., 2003
Рийс, Ар, Рийс, Л., Залезът на рекламата и възходът на PR, С., 2003
Стойков, Л., Пачева, В., Връзки с обществеността и бизнес комуникации, С., 2005
Фокс, У., Как се пишат новини, С., 2005
Голдблат, Д., Специални събития, С., 2006
Котлър, Ф., Маркетинг съвети от А до Я, С., 2006
Стойков, Л., Управление на връзките с обществеността, С., 2007
Дейвис, А., Всичко, което трябва да знаете за ПР, С., 2007
Алексиева, С., Пъблик рилейшънс – Книга за това, което не може да се купи, а трябва да се спечели, С., 2008
Лехтонен, Я., Рисковете на публичността, С,. 2006
Стойков, Л., Управление на връзките с обществеността, С., 2007
Дейвис, А., Всичко, което трябва да знаете за ПР, С., 2007
Алексиева, С., Пъблик рилейшънс, Книга за това, което не може да се купи, а трябва да се спечели, С., 2016
Маккей,М., Дейвис, М., Фенинг, П., Посланията.Комуникационнните умения, С., 2009
Шипли, Д., Шуолби, У., Интернет етикет, С., 2009
Сотирова, Д., Бизнес етика, С., 2009
Брекенридж, Д., PR 2.0, С., 2009
Скот, Д., Новите правила в маркетинга и в ПР, С., 2009
Томс, Ж., Георгиев, Д., Успешен онлайн маркетинг с 65 примера от практиката, С., 2010
Алексиева, С. Бизнес комуникации, С., 2011
Алексиева, С., Културният туризъм – мисията на Велико Търново, С., 2011
Рийд, Дж. В крак с онлайн маркетинга, С., 2012
Алексиева, С., Бокова, И.,Туризъм и културно наследство, С., 2013
Гардфийлд, Б., Десетте божи заповеди на рекламата, С., 2014
Катранджиев, Хр., Кристиян Постаджиян, К., Въведение в рекламния бизнес, С., 2014
Каууд, Д., Изкуството да убеждаваш, С., 2014
Шуинар, И., Стенли, В., Отговорната компания, Пловдив, 2014
Дънкъл, Ж., Тейлър, Б., Доволните клиенти - стратегия за успех, С., 2014
Томс, Стефанова, М., Корпоративна социална отговорност и комуникации за устойчиво развитие на бизнеса, С., 2014
Котлър, Ф., Хескил, Д., Лий, Н, Добри дела, С., 2014
Алексиева, С., Емилова, И., Караилиева, М. и др. Специализирани видове туризъм, С., 2017
Средства за оценяване:
Текущото оценяване включва четири оценки по време на семестъра:
- три оценки от три писмени работи (коментар, анализ, решаване на казус), свързани с тематиката на курса в рамките на семестъра
- оценка от разработен курсов проект по темата на курса в обем от 10 с. и неговото презентиране в края на семестъра.