ADVB509 Графичният дизайн в рекламата
Анотация:
Курсът е с практическа насоченост и въвежда в проблематиката на рекламната дизайнерска дейност, като запознава студентите накратко с историческото й развитие в Европа и САЩ. Разглежда творчеството на дизайнера в неговия двойнствен аспект, като се акцентира върху някои по-основни проблеми на рекламата, графичен дизайн и визуално комуникационните системи. Проследява съвременните тенденции на взаимоотношенията: дизайн - форми на рекламно изразяване.
Преподавател(и):
доц. Боряна Минчева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) ЩЕ ЗНАЯТ:
. След успешното завършване на курса студентите следва да притежават теоретични основни познания и практически умения за решение в областта на графичния дизайн като визуализация на рекламата.
2) ЩЕ МОГАТ:
Да усвоят основните похвати при решение на визуални рекламни задачи.
Предварителни изисквания:
-Oсновни познания по история на изкуството и архитектурата. Връзка между рекламна идея и нейното най-добро визуализиране.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Райън,Уилям; Коновър, Тиъдър; Графичната Комуникация Днес; Първа и Втора част; Thomson &Delmar Learning ; Издание на български език
Дуо Дизайн ООД – том 1 и том 2
Райков, Здравко. Корпоративен имидж, Дармон, София, 2001, стр.33, 43
Джоанис, А., “Творческият процес в рекламата”, изд. “Ваньо Недков”, София, 1992 Кафтанджиев, Хр., Езикът на рекламата. Графика и текст. София, 1992.
Кафтанджиев, Хр., Хармония в рекламната комуникация. София, 2006.
Кийн, Джон. Медиите и демокрацията. София, 1999.
Петрова, Стефка. Парцелираност (сепаратизация) във вестникарския език. // Медиите и езикът. София, 1999.
Стоянов, Красимир. Езикова престижност и медийни манипулации. // Медиите и езикът. София, 1999.
Кафтанджиев, Хр., Тектът на печатната реклама. София, 1998.
Проп, Владимир, Морфология на приказката, София, 2001
Robert Kernen – Building better plots
Richard Blum – TV and Screenwriting
Linda Seger – Making a good script great
William Goldman – Adventures in the screen trade
Юнг К. Г. Архетип и символ. - М., 1991
Сегела Ж., Холивуд пере най-добре. - София, 1991.
Schultz D. Strategic Advertising Campaigns. - Lincolnwood, 1991.
Sandage C.H., Fryburger V., Rotzll K. Advertising. Theory and Practice. - Homewood, 1979.
Bovee C., Arens W. Contemporary Advertising. - Richard D.Irwin.Inc., 1994
.
Средства за оценяване:
Визуални задачи за блиц идеи по зададена тема.
Контролни по теоретичната част.