CINB506 Основи на звукозаписа в киното и телевизията
Анотация:
Целта на курса е, студентите да разберат основните принципи на звука от гледна точка на режисурата в кино продукцията. Студентите, успешно преминали курса, ще могат да осъществяват по-добри звукови записи, поради по-доброто разбиране как да контролират звука в тяхната среда за запис. Също така ще могат да подберат необходимите технически средства за звукозапис, както на закрито, така и на открито, използвайки правилните микрофонни техники за звукозапис в различна среда. Ще могат да извършват базови корекции на записаните аудио файлове и да им придават дълбочина на звучене и правилна панорама.
Преподавател(и):
Емил Иванов
Описание на курса:
Компетенции:
Знаят:
•базови познания за физичните свойства на звука;
•принципа на работа на озвучителните и звукозаписните системи, както и ще имат познания как да изберат правилна система за звукозапис;
•базови познания за видовете микрофони и как да изберат правилния микрофон за да извършат звукозапис;
•базови познания как да извършат манипулация на звуков файл с помощта на еквалайзер, ривърб, компресор и др. устрйства.
Могат:
•да извършват звукозапис на терен - на закрито и открито;
•да манипулират посоката на звуков източник в съответствие с нуждите им за конкретен проект – панорама на звука, отдалечаване/приближаване на звук и др.;
•ще имат умения за обработване и конвертиране на аудио файлове в различни формати.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
•ЧАБАЙ, Даниел. Звукозапис за любители, Техника, 1983
•МАРИНОВ, А. ЗАРКОВ, Н. Електроакустика и звукозапис. Техника, 1968
•HOLMAN, Tomlinson. Sound for Film and Television (Third edition), 2010
•GIBBS, Tony. The Fundamentals of Sonic Art & Sound Design. Lausanne: AVA Books, 2007
•HOMER, Matthew. Beyond the Studio: The Impact of Home Recording Technologies on Music Creation and Consumption. Nebula. 2009
•HULL, Geoffrey P., Thomas W. HUTCHINSON, and Richard STRASSER. Music Business and Recording Industry: Delivering Music in the 21st Century. New York: Routledge, 2011
•IZHAKI, Roey. Mixing Audio: Concepts, Practices, and Tools. New York: Routledge, 2018
•CROSS, Mark. Audio Post Production for Film and Television, 2013
Средства за оценяване:
Текущ контрол
•Практическа задача 50%
•Проект 50%
Финален изпит
•Практическа задача 50%
•Проект 50%