ADVB409 Реклама и векторен дизайн (Adobe Illustrator)
Анотация:
Курсът въвежда основни понятия, инструменти и похвати за работа с „Adobe Illustrator“. Студентите придобиват базови знания за работа с векторни графики – създаване, обработка и употреба в сферата на рекламата. Засягат се теми за печатна, външна, дигитална реклама – текстообработка, работа с векторни обекти, криви, градиенти, шрифтове, цветове, контури, растери. Целта на курса е студентите да могат свободно да боравят с широк спектър векторни изображения, да са наясно с предназначението на различните файлови разширения и техните приложения в рекламния дизайн. В рамките на курса се усвояват практически умения за работа със софтуера. Студентите демонстрират постиженията си чрез визуални разработки за текущо оценяване.
Преподавател(и):
ас. Ивайло Саралийски д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Разликите между векторни и растерни файлови формати.
• Приложения на векторните файлове в рекламата.
• Подходящи файлове за обмен между дизайнери, рекламни агенции, рекламодател и печатници.
• Да разпознават и употребяват широк спектър векторни графики.
• Основните изисквания за създаване на лого.
2) могат:
• Обработват и създават файлове в “Adobe Illustrator”.
• Създават лого за бранд.
• Да подбират цветови палитри и схеми за изграждане на подходяща визуална идентичност.
• Да създават висококачествени дизайни за бъдещи проекти и разработки в академичен и професионален план.
Предварителни изисквания:
Използване на компютри и мултимедия.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение
- Създаване на прости форми
- Създаване на прости форми с Pen Tool
- Текст и типография
- Цветове
- Image Trace, маскиране и патерни
- Други инструменти
- Плакат
- Автобиография
- Лого - част 1
- Лого - част 2
- Визитка
- Предпечат
- Ефекти и полезна информация
- Презентации
Литература по темите:
• Wood, B. (2021). Adobe Illustrator CC Classroom in a book 2021. Adobe Press.
• Barry, P. (2016). The Advertising Concept Book: Think Now, Design Later (Third). Thames & Hudson.
• Anifowose, E. (2018). The Winning Cv Blueprint: The Guide for Writing Attention Grabbing Resumes and CVs even if you are a recent graduate with no work experience. Independently published.
• Газдов, И. (2011). Авторски плакат. Idea Design.
• Станчева, М. (2012). Stefan Kanchev – Logo Book. Жанет-45.
• Bill, M. (1999). Typography. Advertising. Book Design. Niggli Verlag.
• Munari, B. (2008). Design as Art. Penguin Classics.
• Gyllan, P. (2019). A review over 95 years. Novum, 8, 13-27.
• Moosmann, C. (2019). You have to know the past to design the future. Novum, 8, 57 – 61.
• Moosmann, C. (2019). Shaping the future. Novum, 8, 65 – 66.
Средства за оценяване:
Ивайло Саралийски е докторант на самостоятелна подготовка в Изящни изкуства и има следната биография. През 2012 г. завърша ГХП "Св.Св. Кирил и Методий". Завършва бакалавърска степен през 2016 г. в Национална художествена академия, специалност "Графика". Магистърска степен завършва през 2018 г. в Националната художествена академия, специалност "Плакат и визуална комуникаиця." Доктор от декември 2023 г., специалност Визуални изкуства към катедра Изящни изкуства в Нов български университет.
Избрани самостоятелни изложби
- 2020 г. - Самостоятелна изложба “LET THERE BE LIGHT”
- 2021 г. - Самостоятелна изложба “LET THERE BE COLOR”
Избрани общи и колективни изложби
- 2013 г. - Благотворителна изложба Да върнем блясъка на 2013 храм-паметник “Св. Александър Невски”;
- 2014 г. - Първи графичен уъркшоп в ТУ
- 2015 г. - Галерия ARTBOX - стаж и участие в експозиция
- 2016 г. - Участие в "Via pontica" – 9-ти международен фестивал
- 2016 г. - Участие в "Students and Lectures exhibition of Printmaking Department at NAA" Варшава, Полша
- 2017 г. - Участие в изложба "Вътре - вън"
- 2019 г. - Участие в "8-мо национално триенале на графиката"
- 2020 г. - Участие в 115 години специалност Графика
- 2021 г. - Участие в експозиция на преподаватели, докторанти и студенти - “Форми на комуникация”
- 2022 г. - Участие в изложба “Тhe secret garden”