ADVB508 Ефективните реклами: визуални модели и драматургични решения
Анотация:
Курсът прави преглед на широк спектър от драматични, наративни и визуални стратегии за убеждаващо въздействие на рекламата в различните медии въз основа на типологични примери от нейната история и съвременна практика.
Цели на курса:
• да представи типология на ефективни решения за рекламни кампании в различни медийни канали от гледна точка на прилаганите стратегии за драматична/визуална сугестивност.
• да предложи подходи за визуални и наративни решения на творчески задачи за реклами в различни медии.
Преподавател(и):
преп. Ангелина Василева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• различни наративни и визуални техники за убеждаващо въздействия в полето на рекламата
2) могат:
• творчески да анализират и разработват рекламни послания на тази основа
Предварителни изисквания:
Необходимо е студентите да имат обща култура в областта на визуалните и повествователните изкуства.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Модели на представяне и убеждение в рекламата в различни културни и исторически сегменти. Реклама и медийни формати. Принципи на построяване и техники на убеждение.
- Обособяване на рекламата като нова художествена и комуникационна практика: социален, икономически и културен контекст. Рекламата във викторианската епоха. Рекламата в Европа в началото на модернизма. Рекламата в САЩ в края на 19-ти и началото на 20-ти век.
- Рекламата в Европейската култура в първите десетилетия на 20-ти век. Рекламата в естетиката на Баухаус и европейските авангарди. Първи психологически теории за рекламата и пазара. Абсолютната реклама във Ваймарска Германия.
- САЩ: Рекламата като форма на масовата култура. Реклама и пропаганда по време на Първата Световна война. Психоаналитични и бихейвиористични теории за рекламата и пазара. Творчески практики в американската реклама в "епохата на джаза" и "бурните" 20-те.
- САЩ: Рекламата като форма на масовата култура през 30-те и до началото на ВСВ. Рекламата и формиране на стилове на живот. Рекламата и радиото като нов медиен канал. Реализъм в рекламата - "мрачната" реклама и Депресията.
- Модели в американската реклама. Естетиката на 50-те и 60-те години. Основни творчески философии. Телевизията и киното като медийни канали и формати в рекламната практика.
- Творческите революции в рекламата. Рекламата в Европа и САЩ през 60-те - 70-те и 80-те години. Ъндърграунда и "новата" реклама.
- Европейските икони - CDP, братя Саачи,TBWA, Армандо Теста Жилбер Грос. Творчески стилове в рекламата.
- Рекламните гиганти и новите сливания - Omnicom Страница, WPP, Interpublic, Publicis, Havas.
- Рекламата в различни културни парадигми - Япония, Бразилия и Испания. рекламата в Източна Европа.
- Наградени реклами от Cannes Lions International Festival of Creativity 2006-2021
- Дигиталната визуалност и рекламата. Lurzer's Archive и Stash Magazine.
- Текущо оценяване.
- Текущо оценяване.
- Текущо оценяване.
Литература по темите:
• John Philip Jones, Jan S. Slater, What's in a Name: Advertising and the Concept of Brands, M. E. Sharpe, Inc., 2003
• John OShaughnessy; Nicholas J. OShaughnessy, Persuasion in advertising, Routledge, 2004
• Joan Gibbons, Art and Advertising, Palgrave Macmillan, 2005
• Linda M. Scott, Rajeev Batra, Persuasive Imagery: A Consumer Response Perspective, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2016
• Paul Messaris, Visual Persuasion:The Role of Images in Advertising, Sage Publications Inc., 1997
• Paul Springerm, Ads to Icons How Advertising Succeeds in a Multimedia Age, Kogan Page, 2009
• Peeter Verlegh, et al,eds. Advances in Advertising Research, Vol. VI, The Digital, the Classic, the Subtle, and the Alternative, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2016
• Robert Heathauth, Seducing the Subconscious The Psychology of Emotional Influence in Advertising, Wiley-Blackwell, 2012
• Rosemarie Schmidt, Joseph F, Television Advertising and Televangelism: Discourse Analysis of Persuasive Language, John Benjamins Publishing Company,1986
• Sara Thornton, Advertising, Subjectivity, Palgrave Macmillan,2009
• Winston Fletcher, Powers of Persuasion, Oxford University Press, 2008
Средства за оценяване:
По време на семестъра студентите изготвят анализ и/или проект на ефективна реклама/рекламна кампания.