INTB028 Дизайн работилница - II част
Анотация:
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА
• целта на курса е чрез практически упражнения и експерименти да запознае студентите с основните похвати и методи на проектиране на интериорна среда и нейното обзавеждане;
• да обогати и развие познанията и уменията придобити
в „Дизайнерска работилница – І част”;
• да даде на студентите въвеждащ комплекс от знания и умения, свързани с процеса на анализиране и проектиране на интериорна среда и елементи за обзавеждане;
• да запознае студентите с основни термини и понятия в областта на интериорния дизайн;
• да развие пространствените, комбинаторните и конструктивните умения и познания на обучаващите се, чрез разработването на система от задачи на модулен принцип;
• да провокира и развие тяхното дизайнерско мислене и креативност;
• да развие уменията им да работят в екип;
• да стимулира творческата дейност и експериментирането
с различни техники и материали;
• да даде на студентите основни практически способности и умения, които да прилагат в избраната професионална насока.
Преподавател(и):
доц. Иванка Добрева-Драгостинова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основни методи на дизайнерското проектиране на елементи за обзавеждането
на интериорна среда и приложението им в практиката;
• основните насоки и етапи при проектирането на интериорна среда
и елементи за обзавеждането й;
• основни принципи на модулното проектиране в интериорната среда;
• основни понятия и термини в областта на дизайна за интериор.
2) могат:
• да анализират проекти за дизайн на интериорни пространства и обзавеждане;
• да анализират и развиват поставени дизайнерски проблеми в областта на дизайна за интериорна среда;
• да проектират решения за функционално зониране на интериорна среда
и елементи за обзавеждането й;
• да проектират мебели на модулен принцип;
• да работят в екип;
• да документират своите проекти чрез скици, рисунки, макети и материал;
• да представят и защитават своите концепции и разработки.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• интерес към интериорния дизайн;
• изобразителни и пластични умения;
• умения и/или желание за работа с различни материали, с които да онагледяват своите дизайнерски идеи;
• познания по проектиране, конструиране, материалознание;
• познания по теория на композиция и формоизграждане.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Упражнения
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Интериор – елементи за обзавеждане І
- Интериор – елементи за обзавеждане ІІ
- Модули и модулни конструкции
- Проектиране на модулен принцип – задача 1
- Проектиране на модулен принцип – задача 2
- Представяне и защитаване на разработените проекти
- Проектиране на модулен принцип – задача 3
- Проектиране на модулен принцип – задача 4
- Представяне и защитаване на разработените проекти
- Макетиране - жилищна среда
- Макетиране - елементи на обзавеждането
- Макетиране - елементи на обзавеждането
- Изготвяне на документация по проекта
- Изготвяне на документация към проекта
- Семестриален конферанс. Представяне и защитаване на разработените проекти
Литература по темите:
• MD – мебелен дизайн
http://www.md-magazine.info
• ДМТ – Дизайн, Материали, Технологии
http://www.mebeli.info
• Бойчев, Кирил, Евлоги Цветков, Илия Калайджиев, Огнян Грозев. Интериор. София, Изд. „Техника”, 1993.
• Грозев, Огнян, Калин Тихолов. Интериор. Ръководство за проектиране. София, Изд. „Техника”, 1993.
• Дишков, Георги. Проектиране на мебели и интериор. Задължителна професионална подготовка за 12 клас. София, Изд. „Просвета”, 2002.
• Лисийска, Здравка. Основи на дизайна – история, теория, методика. Благоевград, Изд. „Пирин – принт”- ЕООД, 1994.
• Писарева, Елена. Обзавеждане на обществени сгради. София,
Изд. „Лесотехнически университет”, 1999.
• Стармър, Анна. Цветовете енциклопедия. София, Изд. „Книгомания ЕООД“, 2008.
• Cerver Francisko. Interior Design Atlas. Barcelona, h.f.ullmann 2007.
Средства за оценяване:
ПРОЦЕНТНО УЧАСТИЕ НА ФОРМИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНА ОЦЕНКА
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ
ТЕСТ
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 75 % 75% 75%
ПОРТФОЛИО 25% 25% 25%
УСТЕН ИЗПИТ
ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:
Текущият контрол е на базата оценяване на три основни раздела на учебната програма:
• проектиране на модулен принцип – І част - /провизорни макети по поставените задачи; портфолио/;
• проектиране на модулен принцип – ІІ част - /провизорни макети по поставените задачи; портфолио/;
• разработка и визуализация на проект за обзавеждане на интериорна среда - /макет/.
Ако студентът няма оценки от текущия контрол, финалното оценяване се формира на базата на представяне на разработени проекти по поставените задачи.