SOCB851 Социологически маркетинг
Анотация:
Целта на курса е да запознае студентите с основните стъпки при планирането и провеждането на емпирично социологическо изследване (ЕСИ). Основен акцент ще бъде поставен върху разработването на проект за ЕСИ, инструментариум за количествени и качествени ЕСИ; избор на методика на регистрация; конструиране на извадки при различните видове ЕСИ.
Преподавател(и):
доц. Елица Димитрова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1)знаят:
След приключването на курса студентите ще придобият необходимите методологически компетенции за разработването и изпълнението на проект за емпирично социологическо изследване, включващ приложението на количествени и/или качествени методи.
2)могат:
След завършването на курса студентите ще могат да разработват проекти за ЕСИ, както и да конструират въпросници за количествени и качествени изследвания.
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Steele, S. F. and J. Price (2004) Applied Sociology: Terms, Topics, Tools And Tasks. Belmont: Thomson/Wadsworth Publishing.
Sullivan, T. (1991). Applied Sociology: Research and Critical Thinking. New York: Macmillan Publ. Company.
Flick, U. (2002). An Introduction to Qualitative Research. London: Sage.
Гиглион, Р. И Б. Маталон. (2005). Социологическите анкети - теория и практика. София, Изд. "Наука и изкуство".
Атанасов, А., Молхов, М., Съйкова, С., Ченгелова, Е., Георгиева, В. 2004. Емпиричното социологическо изследване на социалната действителност. София, Акад. Изд. "Проф. Марин Дринов".
Средства за оценяване:
ТЕСТ 100%