CARB808 Компютърна 2D анимация ІІ част
Анотация:
Студентите ща получат теоретични и практически познания за създаване на компютърна 2D анимация. Акцент ще бъде поставен върху особеностите на работата с векторни изображения. Практическите задачи към курса ще подпомогнат усвояването на методите за създаване и анимация на двуизмерни персонажи.
Преподавател(и):
гл. ас. Севина Иванова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Методи за управление на типаж с помощта на компютър;
• Какви формати и видео компресии да използват за своя финален продукт.
2) могат:
• Да работят с актуална версия на Adobe After Effects CC;
• Да прилагат основни принципи от класическата анимация в своята работа;
• Да работят съвместно по създаването на по-големи анимационни проекти с помощта на компютър.
Предварителни изисквания:
Завършен курс CARB708 Компютърна 2D анимация І част;
Студентите трябва да имат базисни познания за интерфейса и анимацията с After Effects;
Теоретични и практически познания в областта на класическата анимация;
Теоритични познания в областта на режисурата на анимационен филм и филмовия монтаж;
Основни умения за художествена работа – рисуване, работа с форми и цветове, графична композиция и др.;
Класически анимационни похвати.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в тематиката на курса. Изпитни задачи и форми на оценяване. Компютърна 2D анимация – професионални практики. Примери от филми.
- Базисни понятия при типажи с вектори. Проблеми при работа с вектори. Практически решения. Примери.
- Създаване и анимация на типажи от вектори.
- Реализация на проекти с двуизмерна анимация. Примери.
- Представяне на проекти.
- Методи за анимация на лице.
- Изготвяне на библиотека с анимация. Анимация чрез заместване. Фазиране.
- Анимация на лице. Проблеми и решения.
- Работа със звук.
- Реакции.
- Курсова работа.
Литература по темите:
• Meyers, Trish and Chris, „Creating Motion Graphics with After Effects, Volume 1: The Essentials“, Publisher: CMP Books.
• Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics, Jon S. Krasner, Elsevier and Focal Press, England.
• Meyers, Trish and Chris, „After Effects in Production“, Publisher: Focal Press.
• Harrington, Richard, „After Effects On the Spot: Time-Saving Tips and Shortcuts from the Pros“, Publisher: CMP Books.
• Brinkmann, Ron, “The Art and Science of Digital Compositing”, Publisher: Morgan Kaufmann.
• Blair, Preston, „Аdvanced Animation”.
• Richard Williams. The Animator’s Survival Kit. Farrar, Straus and Giroux. 2012.
• Whitaker, Harold and Halas, John,“Timing for Animation”.
• Muybridge, Edward, “The Human Figure in Motion”.
• Muybridge, Edward, “Animals in Motion”.
• Halas, John, Masters of animation, Salem House Pub, 1987.
• Bendazzi, Giannalberto. Cartoons: One Hundred Years of Cinema Animation, Indiana University Press ,1995.
• Laybourne,Kit. The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking, Three Rivers Press, 1998.
• Rutherford, Emma. Silhouette: The Art of the Shadow, Rizzoli International Publications, 2009.