CASB923 Проект "Сториборд и лейаут"
Анотация:
Курсовата работа към “Типаж, декор и сториборд” представлява проект за кратък анимационен филм, от ниво „идея” до професионално направени:
• Анотация, литературен сценарий на филма и експликация на режисьорските намерения.
• Подробно разработени във всички необходими пози и състояния типажи. Сравнителна таблица на типажите. В търсенето на типажа е добре студентите да раздвижат основния типаж в най- характерните за него действия.
• Декори
• Работен сценарий на филма и сториборд.
• Ако разполагат с техническата възможност, студентите с помощта на преподавателя могат да направят и „аниматик” – да сканират рисунките от сториборда и да ги монтират с определено времетраене, дори могат да подложат звук или музикално оформление. Това ще им помогне да се ориентират до голяма степен доколко са успели в режисьорските си намерения.
• Кратки анимационни етюди – груба анимация на основните герои
• Лейаути (компановки) за всеки отделен кадър от проекта си.
• Технически проблеми и изисквания при подготовката на филма за анимация.
Преподавател(и):
проф. Анри Кулев
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите ще:
Знаят:
•Ще получат необходимите познания за сториборд и лейаути, които ще приложат в подготовката на бъдещите си филми;
•Ще се запознаят с основните изисквания за професионален сториборд и лейаут в големите студии, телевизионните сериали и др.
2. Могат да разработват собствени проекти за филми, както и да работят като художници сториборд и лейаут в по-големи филмови продукции или студии.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Да са завършили основните курсове за анимационно кино през първите пет семестъра от обучението си.
• Основни познания и умения по класическа и приложна анимация, анимационен типаж и декор, анимационна драматургия и режисура.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• На английски език, непреведена
1. Brian Lemay – “Designing Cartoon Characters for Animation”
2. Tony White – “ The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation”
3. Richard Williams – “The Animator’s Survival Kit”
4. Frank Thomas and Ollie Johnston – “The Illusion of Life”
5. Preston Blair – „ Аdvanced Animation”
5. Leonard Maltin -‘Of Mice and Magic”
6. Harold Whitaker and John Halas – “Timing for Animation”
7. Shamus Culhane –” Animation from Script to Screen”
8. Ted Sennett – “The Art of Hanna-Barbera”
9. Chuck Jones – “Chuck Amuck”
10. Roger Noake –” Animation”
11. Kit Laybourne – “The Animation Book”
12. Gene Deitch – “How to Succeed in Animation”
13. Edward Muybridge – “The Human Figure in Motion”
14. Edward Muybridge – “Animals in Motion”
15. Ken Hultgren – “Тhe Art of Animal Drawing”
16. Gottfried Bammes –„The Artist’s Guide to Human Anatomy”
17. Gottfried Bammes – „The Artist’s Guide to Animal Anatomy”
19. Don Bluth –The Art of Storyboarding
20. Mark Byrne – The Art of Layouts and Storyboarding
• На френски език
• Jackie Bretaudeau – “Le Layout”
• Bernard Deyries –“Le Storyboard d’Animation de Series”
На руски език
• Иван Иванов-Вано –„Кадр за кадром”
• „Мастера советской мультипликации” –сборник статей
• Юрий Норштейн -„Снег на траве”
На сърбо-хърватски език
• Боривой Довникович - ‘Skola Crtamog Filma”
На български език
• Красимира Герчева –„Естетика на анимационния филм”
• Надежда Маринчевска –„Квадрати на въображението”
• Надежда Маринчевска – „ Българско анимационно кино 1915-1995г.”
• Тодор Андрейков –„Комичното на екрана”
• Шандор Фейа-„За анимацията въобще”
• Сергей Есенин –„Вълшебниците на екрана”
• Илия Бешков – „Слово и образ”
• Петър Чуховски – „Рисунката”
• Петър Чуховски – „ Конструктивна перспектива”
• Д-р Кр. Чоканов – „ Пластична анатомия”
• Статии и студии от периодичния печат, посветени на анимационното кино
Средства за оценяване:
Форми на обучение: Студентите работят по собствени сценарии като се консултират с преподавателите си по драматургия и режисура. При невъзможност да бъдат автори на драматургията, те ползват чужди сценарии или адаптират част от подходяща литература. Курсът налага работа с всеки студент индивидуално и в рамките на този семестър ще набляга върху лейаута.
Форми на проверка и оценка на компетенциите /с процентно разпределение на всяка от формите в крайната оценка/.
Текущи оценки Изпит:
ЗАДАЧИ ПО КУРСОВАТА РАБОТА/ПРОЕКТ 100 % КУРСОВА РАБОТА/ПРОЕКТ 100 %
Дата на провеждане на текущия контрол. Всяка пета седмица.
Допълнителни обяснения за изпитните материали и критериите за оценяване.
Критериите при оценяването на курсовата работа са:
• Яснота и сила на идеята и визуалната концепция
• Добър киноразказ и монтаж
• Доколко стилът и естетиката на анимацията са съобразени с драматургичния материал
• Ясни и професионални разработени лейаути за всички кадри във филма. Готовност за започване на анимацията по проекта.
• Анимация на ключови кадри в проекта.
• Оригиналност на идеята и визуалната концепция.