PMCB301 Онлайн комуникации
Анотация:
Курсът се състои от 30 академични часа, които представляват различни форми на учебна натовареност:
• Запознаване с основните понятия в разглежданата сфера. Разглеждане на комуникационни модели и тяхната промяна след появата на онлайн средата. – 18 часа;
• Дискусионен форум, в който студентите следва да приложат познанията си в областта на онлайн медиите – 4 часа;
• Практически занимания – “Социализиране на организациите”. Анализ на организации и тяхната комуникация в онлайн среда. Упражнения в рамките на 8 часа;
Формирането на оценката е комплексно. От една страна се проверяват теоретичните познания и подготовка на студентите чрез писмени задачи. От друга – активността и качеството на участие в дискусионния форум. Основните критерии за оценката са:
• Способността за критичен анализ на съществуващите промени след появата на онлайн средата;
• Познания за спецификите на онлайн средата;
• Практически умения за работа в сферата на оналайн комуникациите;
• Умения за анализиране на успешните примери и прилагане в практиката на добри комуникационни практики.
Преподавател(и):
гл. ас. Десислава Данкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основните промени след появата на онлайн средата
• Спецификата на онлайн комуникацията
• Тенденциите за развитие на онлайн медиите
2) могат:
• Да прилагат познанията си по онлайн комуникация в разработването на различни комуникационни планове.
• Да прилагат знанията си за онлайн комуникация в различни сфери като изкуство, политика, журналистика, бизнес.
• Да разработват различни комуникационни планове за различните онлайн медии
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Основни понятия. Комуникация. Еволюция на понятието
- Основни понятия “Публичност”. Промяна на публичната среда.
- Публично пространство онлайн
- Комуникационни модели и тяхното адаптиране към онлайн средата.
- Различните потребители и тяхната роля в комуникационния процес в онлайн среда.
- Хиперсоциалност - същност и характеристики на понятието. Хиперсоциални организации.
- Социалните медии - същност и специфики.
- Тенденции при социалните медии
- Дискусия за проектите, които трябва да реализирате
- Да работиш в света на социалните медии. Гост-лектор
- Подкаст - същност и специфики.
- Представяне на проекти
- Представяне на проекти
- Представяне на проекти
- Обобщение на разглежданите теми през семестъра
Литература по темите:
1. Брекенридж, Диърдри. Нови медии, нови средства, нова комуникация. С.: Сиела, 2009
2. Маринов, Руси. Интерактивни комуникации- стратегии и знание. С.: Нов български университет, 2011
3. Скот, Дейвид. Новите правила в маркетинга и в ПР. С.: РОЙ Комюникейшън ,2009
4. Солис, Брайън. Новият бизнес модел. С.:Рой Комюникейшън, 2015
Средства за оценяване:
1. Курсова работа - 30%
2. Проект - 50%
3. Присъствие и участие - 20%