VACB007 Рекламата - понятия, правила и примери
Анотация:
Курсът засяга най-важните понятия в рекламната индустрия, като е с предимно практическа насоченост. Разглеждат се новостите в бизнеса през погледа на най-доброто от съвременната световна практика и маркетинговите комуникации.
Целта е студентите да се запознаят със спецификата на работа в рекламна агенция, да усвоят терминологията и да разберат ролята на графичния дизайнер в комуникационния процес. Акцентира се на формирането на знания, които ще му бъдат полезни в бъдещата професионална реализация.
Преподавател(и):
доц. Даниела Кадийска д-р
Описание на курса:
Компетенции:
ЩЕ ЗНАЯТ:
Основни рекламни понятия
Новите технологии в света на рекламата
Ролята на гр. дизайнер в процеса на създаване на творческа концепция;
ЩЕ МОГАТ:
да създават оригинални и ефективни рекламни продукти, съобразени с фирмен стил, съчетавайки традиционните рекламни способи с нестандартни решения
да боравят правилно и свободно с понятийният апарат на рекламната комуникация;
Предварителни изисквания:
• -
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в тематиката на курса. Екипната работа в рекламата.
- Дефиниции за реклама. Нестандартни медии - до къде стигна въображението на рекламистите?
- Тенденции в развитието на рекламата - прогнози
- Рекламна агенция - същност, структура, дейност, видове
- Взаимоотношения клиент – агенция – начин на работа
- Бриф и видове бриф. Брифиране на екипите.
- Потребителски инсайт - сърцето на ефективната комуникация
- Концепцията за ИПП (Unique selling point). Голямата идея в рекламата. Огилви и образът на търговската марка
- Страатегия в рекламната комуникация - елементи
- Практическа работа - предложение за творческа концепция за рекламата на продукт по предварително зададен бриф
- Конферанс - представяне на практически екипни разработки
Литература по темите:
Джон Макуейд, Професионален дизайн ан бизнес материали, изд. СофтПрес
Роджър Паркър, Професионален дизайн в рекламата, изд. СофтПрес