VACB007 Рекламата - понятия, правила и примери

Анотация:

Курсът засяга най-важните понятия в рекламната индустрия, като е с предимно практическа насоченост. Разглеждат се новостите в бизнеса през погледа на най-доброто от съвременната световна практика и маркетинговите комуникации.

Целта е студентите да се запознаят със спецификата на работа в рекламна агенция, да усвоят терминологията и да разберат ролята на графичния дизайнер в комуникационния процес. Акцентира се на формирането на знания, които ще му бъдат полезни в бъдещата професионална реализация.

прочети още
Графичен дизайн

Преподавател(и):

доц. Даниела Кадийска  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

ЩЕ ЗНАЯТ:

Основни рекламни понятия

Новите технологии в света на рекламата

Ролята на гр. дизайнер в процеса на създаване на творческа концепция;

ЩЕ МОГАТ:

да създават оригинални и ефективни рекламни продукти, съобразени с фирмен стил, съчетавайки традиционните рекламни способи с нестандартни решения

да боравят правилно и свободно с понятийният апарат на рекламната комуникация;


Предварителни изисквания:
• -

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в тематиката на курса. Екипната работа в рекламата.
  2. Дефиниции за реклама. Нестандартни медии - до къде стигна въображението на рекламистите?
  3. Тенденции в развитието на рекламата - прогнози
  4. Рекламна агенция - същност, структура, дейност, видове
  5. Взаимоотношения клиент – агенция – начин на работа
  6. Бриф и видове бриф. Брифиране на екипите.
  7. Потребителски инсайт - сърцето на ефективната комуникация
  8. Концепцията за ИПП (Unique selling point). Голямата идея в рекламата. Огилви и образът на търговската марка
  9. Страатегия в рекламната комуникация - елементи
  10. Практическа работа - предложение за творческа концепция за рекламата на продукт по предварително зададен бриф
  11. Конферанс - представяне на практически екипни разработки

Литература по темите:

Джон Макуейд, Професионален дизайн ан бизнес материали, изд. СофтПрес

Роджър Паркър, Професионален дизайн в рекламата, изд. СофтПрес