ADVB305 Визуални средства
Анотация:
Курсът има за цел да запознае студентите както с някои основни принципи в дизайна, така и с новите форми и тенденции във визуалната комуникация. Знанието за символиката и семиотиката на формите и цветовете е важен елемент от изграждането на успешна рекламна стратегия. Визуалната комуникация е събирателен образ, който обединява класически и съвременни изразни средства за изобразяване и визуално въздействие, които до този момент бяха непополярно средство в рекламата.
В динамично развиващата се технологична среда употребата на визуалните елементи се променя с бързи темпове и днес, освен принципите на графичния дизайн, е необходимо да познаваме по-отблизо илюстрацията и анимацията, които са ярко застъпени в различни модели на комуникация и в социалните мрежи, оказват влияние на графичните стилове и тенденции във визуалното общуване с публиките.
Преподавател(и):
доц. Калина Христова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основните принципи на визуалната комуникация;
• Основни принципи на илюстрацията и приложението ѝ в рекламата;
• Графичните стилове и съвременни тенденции във визуалната комуникация;
2) могат:
• Да изграждат рекламна стратегия, базирана на графичен синтез, на символиката и семиотиката на формите и цветовете;
• Да познават най-често срещаните грешки във визуалната комуникация;
• Да създават рекламни стратегии и да презентират своите проекти чрез употреба на илюстрация и кратка анимация;
Предварителни изисквания:
Няма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Визуална комуникация – същност и анализ на примери
- Символика и семиотично значение на символите и знаците
- Опростяване и стилизация на формите. Приложение
- Пропорции, формати и композиционни похвати. Анализ на примери
- Типография и калиграфия. Роля и визуално въздейсвие на типографските композиции
- Графичен синтез и асоциативно мислене
- Визуална фантазия – игри на асоциации
- „Графичен виц“ и творческа концепция във визуалната комуникация
- Графични стилове и съвременни тенденции във визуалната комуникация. (монохромия и контраст)
- Кратките анимации и мястото им във визуалната комуникация
- Употребата на илюстрация и моушън анимация в рекламата
- Разработване на визуална презентация по зададена тема (проект)
- Разработване на визуална презентация (практическа разработка)
- Разработване на визуална презентация (акценти в дизайна)
- Дискусия – обсъждане на резултатите от семестриалните задачи. Презентации.
Литература по темите:
Български език:
1. Паркър, Р., Професионален дизайн в рекламата, СофтПрес, (12.11.2006)
2. Тейлър, Д., Бранд визия, Дамян Яков, 2008
3. Знаци и символи. Илюстриран справочник за техния произход и значение. – София: Книгомания, 2009
4. Йончев, В. Шрифтът през вековете, Български художник, 1974
5. Йончев, В. Книгата през вековете, Български художник, 1976
6. Йончев, В., Йончева, О. Древен и съвременен български шрифт, Български художник, 1982
7. Йончев, В. Азбуката от Плиска. Кирилицата и глаголицата, Кирил Гогов и синове, 1997
8. Радоева, А. Графичен дизайн. Основни понятия на визуалния език, Славена, 2012
9. Райън, У.,Коновър, Т. Графичната комуникация днес, Ч. 1 и 2, ДуоДИЗАЙН, 2008
10. Фийл, Ш., Фийл, П. Графичен дизайн на 21 век, Taschen, Алианс-97, 2006
11. Кафтанджиев, Х. Визуалната комуникация, Отворено общество, 1996
Английски език:
1. Wheeler, A., Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, John Wiley & Sons; 4th Revised edition (7 Dec. 2012)
2. Airey, D., Logo Design Love: A Guide to Creating Iconic Brand Identities, 2nd Edition, Peachpit Press; 2nd edition (20 Aug. 2014)
3. Slade-Brooking, C., Creating a Brand Identity: A Guide for Designers, Laurence King; 01 edition (18 Jan. 2016)
4. Olins, W., Wally Olins: The Brand Handbook, Thames and Hudson Ltd; 01 edition (2 Jun. 2008)
5. Millman, D., Brand Thinking and Other Noble Pursuits, Allworth Press (18 July 2013)
6. Johnson, M., Branding: In Five and a Half Steps, Thames and Hudson Ltd; 01 edition (29 Sept. 2016)
7. Hyndman, S., Why Fonts Matter, Virgin Books; 01 edition (28 Jan. 2016)
8. Neumeier, M., The Brand Gap: How to Bridge the Distance Between Business Strategy and Design : a Whiteboard Overview (Aiga Design Press), New Riders; 2 edition (4 Aug. 2005)
9. Millman, D., Brand Bible: The Complete Guide to Building, Designing, and Sustaining Brands, Rockport (1 Feb. 2012)
10. Gobe, M., Emotional Branding, Allworth Press; Updated and revised ed edition (9 Feb. 2010)
11. Aaker, D., Building Strong Brands, Simon & Schuster UK (29 April 2010)
12. Aaker, D., Brand Leadership, Simon & Schuster UK (1 Oct. 2009)
13. Boyd, L., Brand Famous: How to Get Everyone Talking About Your Business, Capstone; 1 edition (6 Jun. 2014)