BUTB704D Световни туристически атракции
Анотация:
Курсът има за цел да запознае студентите с туристическите атракции в регионите, възприети от Световната туристическа организация, като изясни тяхната същност, особености и значение за туристическата индустрия. В курса се отделя специално внимание на класификацията и типовете на туристическите атракции като част от предлаганите туристическите продукти. Дава се представа и за управлението на туристическите атракции в дестинациите. Подробно се разглеждат туристическите атракции в отделните региони с цел лесното им разпознаване и включването им в туристическите пакети на туроператорите.
Преподавател(и):
гл. ас. Маргарита Мишева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• същността и особеностите на туристическите атракции в световен мащаб;
• типологията на туристически атракции;
• туристическите атракции по световните региони, въведени от СОТ.
2) могат:
• да разработват специфични туристически продукти като част от предлагането на туристическите дестинации;
• прилагат модели и добри практики за управление на туристическите атракции.
Предварителни изисквания:
• Специализирани видове и форми на туризма;
• Туристически дестинации;
• Маркетинг в туризма;
• Туроператорска и турагентска дейност;
• Туристически пазар и икономическа политика.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
•Великов, В., Международен туризъм, Матком, 2009
•Великов, В. и кол., Туристически ресурси на света, Университетско издателство "Епископ Константин Преславски", Шумен, 2005
•Кръстев, В., География на туризма, изд. Наука и икономика, ИУ Варна, 2014
•Михайлов, М., Устойчиво развитие на туризма,НБУ,С., 2013
•Емилова И., Туроператорска и турагентска дейност,НБУ, С., 2017
•Алексиева, С. , Емилова, И., Михайлов, М., Мишева, М., Караилиева, М., Ризова, Т., Специализирани видове туризъм : [Учебник за ВУЗ], НБУ, София, 2017
•Kusen, Eduard, TourismAttractionBase, Zagreb : Institutzaturizam, 2002
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50 %
КУРСОВА РАБОТА 50 %