ARPM306 Визуализиране на продуктов дизайн с 3D Studio MAX
Анотация:
Курсът запознава студентите с методи и техники за визуализиране на триизмерни обекти в специализирания софтуер за триизмерно моделиране и визуализация - 3D Studio MAX“. В курса се разглеждат осветление на триизмерни сцени, изграждане на виртуално фотостудио, създаване на различни материали и прилагането им върху обектите чрез картографиране. Изучават се техники както за фотореалистична визуализация на продуктов дизайн, така и за нефотореалистична (стилизирана) визуализиция. Курсът разглежда също и средствата за композиране на триизмерни обекти върху реални изображения на интериорни пространства.
Преподавател(и):
гл. ас. Явор Жаблянов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
ще знаят:
• принципите за осветление във виртуално фотографско студио;
• техники за ефектно композиране на триизмерни обекти
ще могат:
• да създават разнообразни реалистични материали за продуктдизайн;
• да визуализират реалистично триизмерни обекти;
• да създават нереалистични (стилизирани) триизмерни визуализации;
• да композират виртуални триизмерни обекти в изображения на съществуващ интериор;
Предварителни изисквания:
Компютърна грамотност.
Познания за работа със софтуера за триизмерно моделиране 3D Studio MAX
Познания за работа с Photoshop
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Запознаване с принципите на продуктовата фотография.
- Създаване на виртуално фотографско студио в 3D Studio MAX.
- Фотометрични източници на светлина.
- Техники за ефектно композиране на продуктов дизайн.
- Създаване, позициониране и настройка на камери.
- Редактор на материали. Интерфейс. Основни параметри на стандартен материал.
- Фотореалистични материали.
- Нефотореалистични материали.
- Видове съставни материали.
- Просто картографиране на триизмерни обекти.
- Сложно картографиране.
- Настройка на рендера за визуализиация. Експозиционен контрол.
- Рендериране. Изходни файлови формати.
- Композиране на триизмерен обект в двуизмерно фотографско изображение.
- Постпродукция на триизмерни визуализации във Photoshop.
Литература по темите:
• Murdock, Kelly L, Autodesk 3ds Max 2016 Complete Reference Guide, SDC Publications. 2015, ISBN: 978-1-58503-950-0
• O’Connor, Raavi, Beginner's Guide To Mental Ray and Autodesk Materials In 3ds Max 2016, Raavi Design, 2015, ISBN: 978-1515146711
• Thomas, Dennis. The Art and Style of Product Photography, John Willey & Sons Inc. 2014, ISBN: 978-1-118-72147-6