ARPM306 Визуализиране на продуктов дизайн с 3D Studio MAX

Анотация:

Курсът запознава студентите с методи и техники за визуализиране на триизмерни обекти в специализирания софтуер за триизмерно моделиране и визуализация - 3D Studio MAX“. В курса се разглеждат осветление на триизмерни сцени, изграждане на виртуално фотостудио, създаване на различни материали и прилагането им върху обектите чрез картографиране. Изучават се техники както за фотореалистична визуализация на продуктов дизайн, така и за нефотореалистична (стилизирана) визуализиция. Курсът разглежда също и средствата за композиране на триизмерни обекти върху реални изображения на интериорни пространства.

прочети още
Продуктов дизайн за интериор

Преподавател(и):

гл. ас. Явор Жаблянов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

ще знаят:

• принципите за осветление във виртуално фотографско студио;

• техники за ефектно композиране на триизмерни обекти

ще могат:

• да създават разнообразни реалистични материали за продуктдизайн;

• да визуализират реалистично триизмерни обекти;

• да създават нереалистични (стилизирани) триизмерни визуализации;

• да композират виртуални триизмерни обекти в изображения на съществуващ интериор;


Предварителни изисквания:
Компютърна грамотност.

Познания за работа със софтуера за триизмерно моделиране 3D Studio MAX

Познания за работа с Photoshop



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Запознаване с принципите на продуктовата фотография.
  2. Създаване на виртуално фотографско студио в 3D Studio MAX.
  3. Фотометрични източници на светлина.
  4. Техники за ефектно композиране на продуктов дизайн.
  5. Създаване, позициониране и настройка на камери.
  6. Редактор на материали. Интерфейс. Основни параметри на стандартен материал.
  7. Фотореалистични материали.
  8. Нефотореалистични материали.
  9. Видове съставни материали.
  10. Просто картографиране на триизмерни обекти.
  11. Сложно картографиране.
  12. Настройка на рендера за визуализиация. Експозиционен контрол.
  13. Рендериране. Изходни файлови формати.
  14. Композиране на триизмерен обект в двуизмерно фотографско изображение.
  15. Постпродукция на триизмерни визуализации във Photoshop.

Литература по темите:

• Murdock, Kelly L, Autodesk 3ds Max 2016 Complete Reference Guide, SDC Publications. 2015, ISBN: 978-1-58503-950-0

• O’Connor, Raavi, Beginner's Guide To Mental Ray and Autodesk Materials In 3ds Max 2016, Raavi Design, 2015, ISBN: 978-1515146711

• Thomas, Dennis. The Art and Style of Product Photography, John Willey & Sons Inc. 2014, ISBN: 978-1-118-72147-6