ARTM423 Дизайн и реклама в градска среда

Анотация:

Курса ще надгради получените в бакалавърската степен знанията и уменията на студентите в областта на съвременни и исторически процеси. Ще надгради познания и водещи практики и принципи за анализиране и проектиране на дизайн и рекламни обекти в градска среда. Курса ще доразвие дизайнерското мислене, знания и умения на студентите за да прилагат наученото на практика в професионалната им реализация.

прочети още
Пространствен дизайн

Преподавател(и):

проф. Борис Сергинов  д-р
доц. Софрони Върбев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• методиката на дизайнерското проектиране.

• теоретичната основа, касаеща проекти за дизайн и реклама в градска среда

• да проектират рекламни и дизайн елементи на обществената среда.

2) могат:

• да реализират проекти за изграждане на интериорен дизайн на жилища и обществени пространства.

• да проектират елементи на обществена среда по индивидуални и групови задачи.

• да ръководят и работят в екип


Предварителни изисквания:
• Познания по теория на дизайна, рисуване и чертане

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Що е проектиране на дизайн и реклама в градска среда - класификация, нива, теми.
  2. Усъвършенстване на разбирането за това как да проектираме. Етапи на проектиране на дизайн и реклама в градска среда.
  3. Амбиентна реклама.
  4. Детайли по проучване на темата.
  5. Надграждане на различни методи на дизайнерското проектиране.
  6. Проучване по литературни източници и съществуващи образци.
  7. Цели и задачи на дизайна на обществена среда. Антропоцентрично изкуство.
  8. Класифициране на подбраната информация и изготвяне на портфолио с избрани образци по темата.
  9. Идеен проект. Формулиране на изискванията към проекта.
  10. Скици, рисунки, визуализации.
  11. Изготвяне на портфолио, съдържащо анализираната информация за представяне на идейния проект.
  12. Представяне на проекта – конферанс и обсъждане.
  13. Уточняване на детайлите по разработката на идейния проект.
  14. Уточняване на детайлите по разработката на идейния проект.
  15. Представяне на идеен проект по тема от обществената среда – конферанс.

Литература по темите:

ДМТ – Дизайн, Материали, Технологии

Бойчев, Кирил, Евлоги Цветков, Илия Калайджиев, Огнян Грозев. Интериор. София, Изд. „Техника”, 1993.

Писарева, Елена. Обзавеждане на обществени сгради. София,

Изд. „Лесотехнически университет”, 1999

Фийл, Шарлот и Питър. Индустриален дизайн от А до Z . TASCHEN. София, Изд.

„Алианс-97” ООД, 2004.

Райчева, Регина. История на интериора и мебелите. София, Изд.

„Лесотехнически университет”, 1999.

http://www.mebeli.info

Лисийска, Здравка. Основи на дизайна – история, теория, методика. Благоевград, Изд. „Пирин – принт”- ЕООД, 1994.

MD – мебелен дизайн

http://www.md-magazine.info

Грозев, Огнян, Калин Тихолов. Интериор. Ръководство за проектиране. София, Изд. „Техника”, 1993.

Дишков, Георги. Проектиране на мебели и интериор. Задължителна професионална подготовка за 12 клас. София, Изд. „Просвета”, 2002.

Cerver Francisko. Interior Design Atlas. Barcelona, h.f.ullmann 2007.

Писарева, Елена. Обзавеждане на обществени сгради. София,

Изд. „Лесотехнически университет”, 1999.

Райчев, Румен. Цветовете в изкуството. София, Изд. „Лик”, 2005.

Стармър, Анна. Цветовете енциклопедия. София, Изд. „Книгомания ЕООД“, 2008.

Фийл, Шарлот и Питър. Дизайнът на 20 век. TASCHEN. София, Изд.

„Алианс-97” ООД, 2002.

Cerver Francisko. Interior Design Atlas. Barcelona, h.f.ullmann 2007.

Средства за оценяване:

КУРСОВА РАБОТА/ПРОЕКТ