ARTM422 Триизмерно компютърно проектиране - II част

Анотация:

Курсът Компютърно проектиране на триизмерни обекти (3D studio max) има за цел да даде на студентите знания и умения за подробно полигонално моделиране, прилагане на реалистични материали, осветяване и реалистично визуализиране на сложни интериорни и екстериорни пространства.

Усъвършенстват се различни техники за визуално представяне на триизмерни сцени и за организацията на цялостен проект.

прочети още
Пространствен дизайн

Преподавател(и):

гл. ас. Явор Жаблянов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

ще могат да моделират различни предмети с помощта на сложно полигонално моделиране и лофтинг;

ще усвоят различни сложни техники за прилагане на реалистични материали;

ще могат да създават различни фотометрични източници на светлина;

ще усвоят различни начини за прилагане на недиректно осветление и контрол на експозицията на изображението;

ще могат да визуализират готови тримерни сцени с различни алгоритми за изчисление, чрез прецизен контрол на техните параметри.


Предварителни изисквания:
Базово и средно владеене на програмата 3D Studio MAX, включващо създаване на прости и разширени параметрични геометрични форми, работа със стандартни източници на светлина.

Умения за работа с двуизмерни графични редактори.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Съставен обект Loft. Деформации на Loft обекти.
  2. Непараметрични триизмерни обекти. Редактируеми полигонални обекти
  3. Мека селекция. Групи на заглаждане. Подразделяне на повърхнини
  4. Нискорезолюционно моделиране. Модификатори MeshSmooth и TurboSmooth
  5. Съставен обект Shape Merge. Модификатор Shell.
  6. Моделиране на полуорганични форми. Surface Tools
  7. Текущо оценяване 1: Моделиране на интериорно обзавеждане с Editable Poly.
  8. V-Ray - запознаване с елементите на рендера и общи настройки
  9. V-Ray камери
  10. Дневно осветление във V-Ray
  11. V-Ray светлинни източници. V-Ray фонове
  12. Редактор на материали. V-Ray материали. Картографиране на обекти
  13. Визуализация на продуктов дизайн
  14. Организация на 3D проект. Набори от селекции, групи и слоеве
  15. Текущо оценяване 2: Реалистично визуализиране на интериор с дневно осветление

Литература по темите:

3D Studio MAX - официален учебен курс - Издателство "СофтПрес"

3D Studio MAX - Библия - Издателство "Алекс Софт