MSMB015 Финансови рамки
Анотация:
Курсът е с хорариум от 30 академични часа, с различни форми на учебна натовареност:
І. Самостоятелна работа с учебни материали
• Работа с учебна книга - четене, рефлексия на опита, формиране на концепция, извършване на включените упражнения и изпълняване на задания за анализ и проучване на работната среда и практика.
• Работа по проблеми със статии и литературни източници.
• Работа с електронни ресурси.
• Разработване на оценявано и рецензирано от преподавателите текущо задание, индивидуализиращо работата на всеки студент.
• Разработване на групови проекти
ІІ. Работа в група и участие в работни семинари, изискващи активно участие и включване от страна на студентите в дискусиите и упражненията за трениране на умения и разбиране
• Участие в учебни семинари, в които с активни методи на обучение се разрешават възлови проблеми и се формират и усъвършенстват необходими личностни качества.
• Участие в самоподпомагащи се групи и виртуални екипи за дискутиране и решаване на учебни и работни проблеми.
• Участие в синхронни и асинхронни електронни дискусии, модерирани от преподавателя.
• Участие във видео - конфрентни семинари.
Целите на курса са:
• да запознае студентите с процеса на остойностяване, т. е. придаване на стойности на вложенията и крайните резултати, който е общовалиден за всички организации;
• да опише задълженията на мениджъра и дейностите свързани със съответната финансова информация – вътрешното управление на наличните пари и бюджетите, свързани с непосредствените отговорности на ръководителя;
• да проследи връзките в отчета за приходи и разходи, отчета за движението на паричните потоци и балансовия отчет;
• да опише и обясни характерът, целите, методите за съставяне и начините за представяне на официалните финансово-счетоводни отчети.
Преподавател(и):
доц. Ренета Димитрова д-р
ас. Лазар Базлянков
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• начина, по който се извършва остойностяването на управленските процеси;
• ролята на парите в процеса на трансформация на вложенията и ресурсите;
• мястото на финансовата информация при управление на ресурсите за постигане на организационните цели;
• значението на управлението на наличните пари;
• как се съставя отчет за движението на паричните потоци;
• какво представлява и как се управлява цикълът на оборотния капитал и свързаният с това паричен поток;
• основните предположения, които стоят зад финансовата информация,
• основните външни и вътрешни потребители на трите основни финансово-счетоводни отчета: балансов, за приходи и разходи, за движението на паричните потоци;
• начина на създаване и представяне на тези отчети;
• взаимовръзката и взаимозависимостта на тези три отчета;
• как да разчитате съдържаща се в тях информация;
• някои общи насоки за разпространяването на финансова информация във вашата работна среда.
2) могат:
• да изследват компетентността на човешките решения при остойностяване на вложения и крайни резултати,
• да направим връзка между паричните потоци и другите елементи на финансовата рамка, свързани с финансовата информация.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• български език за правилно писане на управленски документи,
• компютърни умения за работа с текстообработващи програми, Internet и електронна поща.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Rutherford, B.A. (1983), Financial Reporting in the Public Sector, London, Butterworth
Sayer, K. (1998) A Practical Guide to Financial Management for Charities and Voluntary Organisations, London, Directory of Social Change.
Средства за оценяване:
Крайната оценка за курса се формира от резултатите от текущ контрол и писмен изпит, с еднаква тежест – 50:50.