CSTM175 Проект: Текстуриране на тримерни обекти

Анотация:

Задачата на курса е да подтикне студентите самостоятелно да реализират проекти, свързани с текстурирането на тримерни обекти. Това включва самостоятелно дефиниране на проблеми и предизвикателства по предварително зададена от преподавателя тема, самостоятелно проучване и разработка на цялостен модел на завършена тримерна сцена.

В курса се обсъждат особеностите при текстурирането и визуализацията на конкретни обекти от поставените задачи. В предвидения в курса проект се осъществява детайлна разработка на зададена от преподавателя тема и нейното представяне в текстова и визуална форма.

прочети още
Мултимедия и компютърна анимация

Преподавател(и):

гл. ас. Десислава Георгиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

особеностите при текстурирането на реалистични сложни тримерни модели.

2) могат:

да текстурират тримерни обекти.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

- за работа с продукти за двумерна графика.

- моделиране на тримерни обекти с Autodesk Maya.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Дефиниране на проблеми преди реализицията на тримерен проект.
  2. Подходи за решаване на задачите от гледна точка на текстурирането на тримерните обекти.
  3. Създаване на завършена сцена и разработка на документация.

Литература по темите:

Малешков, С., В. Георгиев, Компютърна графика и фотореалистична визуализация, учебник, издателско на НБУ, ISBN: 978-954-535-808-7, 2014

Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2019: A Comprehensive Guide, 2018

Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Comprehensive Guide, 2016

O'Connor, R. Beginner's Guide to Create Models in 3ds Max 2016, 2015

Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Tutorial Approach, 2015

Derakhshani D., Derakhshani R.L. Autodesk 3ds Max 2016 Essentials, 2015

Steed, P. Modeling a Character in 3ds max, 2005

Hearn, D., M. Baker. Computer Graphics - C version, Second Edition, Prentice-Hall, 1997.

Foley, J., A. van Dam, S. Feiner and J. Hughes. Computer Graphics - Principle and Practice, Second Edition, Addison Wesley, 1990.

Pokorney, C., C. Gerald. Computer Graphics: the Principles behind the Art and Science, Franklin, 1989.

Marshall, G. Computer Graphics, Prentice-Hall, 1987.

Ahearn L., 3D Game Environments: Create Professional 3D Game Worlds, Focal Press, 2008

Bousquet M., How to Cheat in 3ds Max 2011: Get Spectacular Results Fast, Focal Press, 2010

Gahan A., 3ds Max Modeling for Games, Second Edition: Insider's Guide to Game Character, Vehicle, and Environment Modeling: Volume I, Focal Press, 2011

Gahan A., Game Art Complete, Focal Press, 2008

Kelly L. Murdock, 3ds Max 2012 Bible, Willey, 2011