CSTM174 Проект: Моделиране на тримерни обекти
Анотация:
Задачата на курса е да подтикне студентите самостоятелно да реализират проекти, свързани със създаването на тримерни обекти. Това включва самостоятелно дефиниране на проблеми и предизвикателства по предварително зададена от преподавателя тема, самостоятелно проучване и разработка на цялостен модел на завършена тримерна сцена.
В курса се обсъждат особеностите при моделирането и визуализацията на конкретни обекти от поставените задачи. В предвидения в курса проект се осъществява детайлна разработка на зададена от преподавателя тема и нейното представяне в текстова и визуална форма.
Преподавател(и):
гл. ас. Десислава Георгиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
особеностите на реализацията на реалистични тримерни модели.
2) могат:
да моделират тримерни обекти и сцени.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- за работа с продукти за двумерна графика.
- моделиране на тримерни обекти с Autodesk Maya.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Дефиниране на проблеми преди реализицията на тримерен проект.
- Подходи за решаване на задачите от гледна точка на моделиране на тримерните обекти.
- Създаване на завършена сцена и разработка на документация.
Литература по темите:
Малешков, С., В. Георгиев, Компютърна графика и фотореалистична визуализация, учебник, издателско на НБУ, ISBN: 978-954-535-808-7, 2014
Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2019: A Comprehensive Guide, 2018
Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Comprehensive Guide, 2016
O'Connor, R. Beginner's Guide to Create Models in 3ds Max 2016, 2015
Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Tutorial Approach, 2015
Derakhshani D., Derakhshani R.L. Autodesk 3ds Max 2016 Essentials, 2015
Steed, P. Modeling a Character in 3ds max, 2005
Hearn, D., M. Baker. Computer Graphics - C version, Second Edition, Prentice-Hall, 1997.
Foley, J., A. van Dam, S. Feiner and J. Hughes. Computer Graphics - Principle and Practice, Second Edition, Addison Wesley, 1990.
Pokorney, C., C. Gerald. Computer Graphics: the Principles behind the Art and Science, Franklin, 1989.
Marshall, G. Computer Graphics, Prentice-Hall, 1987.
Ahearn L., 3D Game Environments: Create Professional 3D Game Worlds, Focal Press, 2008
Bousquet M., How to Cheat in 3ds Max 2011: Get Spectacular Results Fast, Focal Press, 2010
Gahan A., 3ds Max Modeling for Games, Second Edition: Insider's Guide to Game Character, Vehicle, and Environment Modeling: Volume I, Focal Press, 2011
Gahan A., Game Art Complete, Focal Press, 2008
Kelly L. Murdock, 3ds Max 2012 Bible, Willey, 2011