CSTM020 Моделиране и фотореалистична визуализация
Анотация:
Курсът въвежда студентите в основите техники и особености на тримерната компютърна графика на основата на продукта 3DS MAX. Основна задача на курса е изучаването на методите за създаване и редактиране на обекти със сложна геометрична форма и йерархична структура и овладяването на принципите за визуализацията им с компютър. Дават ce необходимите сведения за методите за определане на видими линии и повърхнини, за описание на цветове и материали, за синтезиране на реалистични изображения, за добавяне на детаили върху повърхнините на обектите, както и методите за описание на гладки линии и повърхнини. Обсъждат се особеностите при моделирането и визуализацията на сложни обекти от областта на художествената графика и мултимедията.
Създават ce умения за самостоятелна разработка на проблеми за моделиране и визуализиране на сложни геометрични обекти чрез програмни системи за генериране на реалистични изображения (3D Studio Max ).
Преподавател(и):
Мария Петева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- Основните понятия и термини на тримерната компютърна графика.
- Основните методи за реализация на тримерна компютърна графика:
2) могат:
- да моделират и текстурират сложни тримерни обекти на базата на фотография.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения по цветознание, основна компютърна грамотност, програми за растерна двумерна компютърна обработка.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Основи на фотореалистичното моделиране.
- Основни методи за работа в Autodesk Maya.
- Създаване на проект по зададена тема. Създаване на екстериорна или интериорна среда. Групиране на елементи. Методи и подходи за работа в Autodesk Maya.
- Камера и управление на експозицията.
- Методи за подобряване на качеството.
- Методи за глобално осветление. Разлики. Предимства и недостатъци.
- Каустици, подповърхностно (вътрешно) отражение, анизотропия и други визуални светлинни феномени. Daylight-система.
- Фотореалистични материали- базови настройки.
- Пост-обработка. Многопасова визуализация. Създаване на множество карти в Autodesk Maya и комбинирането им във Photoshop.
- Сложни материали. Продуктови шейдъри.
- Работа по индивидуален проект.
Литература по темите:
Основни литературни източници:
1.Бел, Дж., 3D Studio Max R2.5. Софтпрес, 1999.2.Ted Boardman, 3ds max 7 Fundamentals, Peachpit Press, 2005
2. Владимир Верстак, 3ds Max 7, Секреты мастерства, Питер Пресс, 2005
3.Elliott, St., Ph. Miller. Inside 3D Studio Max. New Riders, 1996.
4.Hearn, D., M. Baker. Computer Graphics - C version, Second Edition, Prentice-Hall, 1997.
5.Foley, J., A. van Dam, S. Feiner and J. Hughes. Computer Graphics - Principle and Practice, Second Edition, Addison Wesley, 1990.
6.Kelly Murdock, 3DS MAX 7 Bible, Wiley Publishing,2005
Допълнителни литературни източници:
1.Д. Георгиева, Учебни материали по курса
2.www.render.ru
3.www.3dcenter.ru
4.www.3dtotal.com
5.www.3dkingdom.org
Средства за оценяване:
Задача за самостоятелна работа.
Курсова работа.