ENGB015 Академични умения на английски език
Анотация:
Това е аудиторен курс, който въвежда студентите-първокурсници в езика, изискванията и атмосферата на университетската среда, чрез задачи от реалния академичен живот. Като се основава на добрите знания и умения на студентите по английски език за общи цели, той подпомага осъзнаването на основни разлики между езика за общи цели и езика за академично общуване и обсъждане на въпроси по лингвистична тематика, както и развитието у студентите на умения за функциониране на английски език в академична среда (вж. компетенциите по-долу).
Формите на обучение изискват активно отношение и участие от страна на студентите в аудиторна заетост и включват семинари, упражнения, есета, презентации, дискусии и др., както и задължително редовно участие в електронната образователна платформа на НБУ, Мудъл.
Преподавател(и):
ас. Сияна Харизанова
преп. Светлана Ташевска
гл. ас. Станислав Богданов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите:
# ще придобият систематизирани познания за академичния живот и за езика на академичната сфера, както и основни понятия и проблеми в лингвистиката на английски език
# ще могат
- да се ориентират ефективно в университетска среда и да участват в екипна работа
- да прилагат основни академични умения в обучение чрез английски език
- да разбират писмена и устна реч с академична комуникативна насоченост
- да разбират при четене литература от академичния контекст
- да дискутират популярни теми от областта на езика и езикознанието
- да водят ефективно записки и да композират целенасочени и добре аргументирани писмени текстове
Предварителни изисквания:
Ниво на английски език за общи цели: Intermediate/Upper-intermediate(-> Advanced)
по Европейската езикова рамка: B1/B2 (-> C1)
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Английски
Теми, които се разглеждат в курса:
- • What is Lnguistics? (Language & Linguistics, Unit 1) Definition of key terms, Branches of study in linguistics; From general English to linguistics vocabulary, prefixes and suffixes; Preparing for a lecture, predicting lecture content from the introduction, understanding lecture organisation, choosing an appropriate form of notes, making lecture notes; Speaking from notes
- • Developments in Linguistics (L&L, Unit 2) History of study of langugage, key figures and developments in linguistics; English-English dictionaries - headwords, definitions, parts of speech, phonemes, stress markers, countable/ uncountable, transitive/ intransitive; Using research questions to focus on relevant information in a text, using topic sentences to get an overview of the text
- • Language Acquisition and Learning (L&L, Unit 3) Acquisition and L2 learning, features of the good language learner, intelligence types; Stress patterns in multi-syllable words, prefixes; Using different information sources; Reporting information
- • Language and Technology (L&L, Unit 4) Computers for linguistics reasearch, Technology in language learning; Computer jargon, abbreviations and acronyms, discourse and stance markers,verb and noun suffixes; Identifying yopic development within a paragraph
- • Language and Society (L&L, Unit 5) Basic concepts of sociolinguistics, regional varieties, social groupings; Word sets - synonyms, antonyms, etc., common lecture language; Understanding signposting language in lectures, using symbols and abbreviations in note-taking
- • English Language Teaching (L&L, Unit 6) Popular language teaching methodologies, 'informed eclecticism', lesson planning; Paraphrasing at sentence level; Locating key information in complex sentences; Reporting findings; Writing topic sentences
- • Translating and interpreting (L&L, Unit 9) Specialisms in translating and interpreting, professional skills and training, localization translation; Fixed phrases from linguistics, fixed phrases from academic English; Using the Cornell note-taking system, recognising digressions in lectures; Making effective contributions to a seminar, referring to other people's ideas in a seminar
- Представяне на проекти и събеседване
Литература по темите:
Основна литература:
• Manning, A. (2008), "English for Language and Linguistics in Higher Education Studies", Garnet Education Ltd.
Допълнителна литература:
• сайтове на висши учебни заведения на английски език (не се посочват предварително, за да се използват като awareness raising/провокиране и изграждане на осъзнатост по време на курса)
Средства за оценяване:
Текущо оценяване:
Презентации - устни, подкрепени от PowerPoint или други.
Микро изследване
Изпълнение на писмени задачи (essays)
Участие в аудиторната заетост и в Мудъл НБУ
Тестове в Мудъл на НБУ
*Всички оценки от текущия контрол са с еднаква тежест
Финално оценяване:
Писмен изпит (80%)- слушане и четене на академичен текст, писане
Устен изпит (20%)- събеседване