ADVB212 Рекламни практики
Анотация:
На базата на реални казуси от практиката се усвояват различни умения за работа в бизнес среда. По време на семестъра, в рамките на курса се създава т.нар. «Студентска комуникационна агенция». Тя дава възможност на отделните личности да преминат през специфичната за всеки департамент работа (акаунт, творчески, медиен) и да научат повече за различните длъжности в индустрията. Това ще помогне в ориентацията на студента и в зависимост от личните му качества ще му даде възможност да направи най-подходящия избор при бъдещата му реализация в индустрията.
Набляга се на екипна работа, която преминава през всеки един етап от реализацията на комуникационната кампания: изграждане на отношения рекламодател-агенция, писане на бриф, формулиране на бизнес и комуникационна цел, етапи при изграждане на стратегия, прозрение, творческа концепция и др.
След всяка теоретична лекция следва среща с изявени гост-лектори от различни комуникационни агенции. На специално организираните уоркшопове студентите имат уникалната възможност да черпят от техния опит и знания и да получат коментарите, препоръките и оценките им. Тази форма на провеждане на курса подготвя младите специалисти за реалния бизнес, прави ги конкурентноспособни и дава възможност на най-изявените от тях, да бъдат наети на стаж и да намерят своето място в комуникационния свят.
Преподавател(и):
доц. Даниела Кадийска д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите студенти,
ще знаят:
- основни и специфични термини в комуникацията
- какви агенции съществуват, как работят и каква е ролята на отделните длъжности в тях
- какво е бриф, инсайт, стратегия
ще могат:
- да изготвят бриф (клиентски и творчески)
- да създават ефективна комуникационна стратегия, базирана на силен инсайт
- да генерират множество и различни идеи за творческа концепция
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в тематиката на курса; Екипна ефективност и презентационни умения
- Рекламата - професия за всеки, който търси разнообразие и интелектуално предизвикателство. Автобиографията - средство за продажба
- Рекламна агенция - същност, дейност, функциии, видове;
- Структура на отдел маркетинг и задължения на маркетинг мениджъра. Избор на творческа агенция
- Специализирани агенции; Бизнес модел на рекламна агенция - начини на заплащане (традиционни и нови модели)
- Мястото на Account Department в рекламната агенция - роля, длъжности, предизвикателства, знания и умения. Предизвикателствата в професията на акаунта.
- Взаимоотношение агенция - клиент. Бриф - същност и функции. Видове бриф.
- Брифиране на екипите - реален клиент
- Процеси в работата на акаунта - Expectation VS. Reality
- Предварителни проучвания - видове, методи, цели; Събиране и анализиране на вторична/първична пазарна информация за написването на бриф
- Worksop - Стратегия в рекламната комуникация
- Тансформиране на клиентското задание в творческо (Creative Brief) – същност и съдържание; Инсайт (прозрение) - същност и начини на извличане
- Worksop - DIGITAL FOR DUMMIES
- Ролята на Creative Department в рекламната агенция - длъжности, предизвикателства, знания и умения
- Творческа концепция - Голямата идея в рекламата
- Презентация пред клиента - как да продадем идеята си
- Конферанс - представяне на комуникационна кампания по реален клиент пред специалисти от практиката
Литература по темите:
КНИГИ
ВЕЛЕВ, Младен Стефанов. Маркетингови комуникации. София: Софттрейд, 2001. Източник: Каталог НБУ сигнатура 339.13 / В 381
ГАРФИЙЛД, Боб. Десетте Божи заповеди на рекламата. София: Bookmark, 2006. Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / Г 238
ГОРАНОВА, Пенка Вълчева. Рекламна политика. Свищов : Акад. изд. "Ценов", 2016. Източник: НАБИС
ДЖЕФКИНС, Франк. Въведение в маркетинга, рекламата и пъблик рилейшънс. София: Фондация "Отворено общество", 1993.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 339.13 / Д 514
ДОГАНОВ, Димитър Иванов. Българска рекламна енциклопедия. София: Сиела, 2001.
Източник: Каталог НБУ сигнатура С 659 / Д 692
ДОГАНОВ, Димитър Иванов. Речник на рекламните термини. София: Д-р Петър Берон, 1983.
Източник: Каталог НБУ сигнатура С 659 / Д 692
ДОГАНОВ, Димитър Иванов. Реклама и насърчаване на продажбите : Терминологичен справочник. София: Университетско издателство "Стопанство", 1995.
Източник: Каталог НБУ сигнатура С 659 / Д 692
КАТРАНДЖИЕВ, Христо Иванов. Въведение в рекламния бизнес. София: Издателски комплекс - УНСС, 2014.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / К 468
КАТРАНДЖИЕВ, Христо Иванов. Медияпланиране на рекламната кампания. София: Университетско издателство "Стопанство", 2008, 2013.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / К 468
КАФТАНДЖИЕВ, Христо Николов. Хармония в рекламната комуникация : Много презаредена. София: Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2013.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / К 477
КОРФИЙЛД, Ребека. Изготвяне на съвършеното CV : Как да оставим безукорно впечатление и получим длъжността, която сме пожелали. София : Класика и Стил, 2011.
Източник: НАБИС
КОШНИК, Волфганг. Световен речник по маркетинг и реклама. Бургас, 1997. Източник: НАБИС
КРЪСТЕВ, Светозар Владимиров. Рекламата : Понятия, правила, примери. София: Сиела, 2000.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / К 923
КРЪСТЕВА, Невяна и др. Дигитален маркетинг. София: Авангард Прима, 2016. Източник: Каталог НБУ сигнатура 339.13 / Д 535
КРЪСТЕВА, Невяна Стефанова. Направи си сам…маркетинг! : Творчески стратегии в рекламата по време на криза. София: Авангард Прима, 2009.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 339.13 / К 924
ЛЬОДЮК, Робер. Мениджмънт на рекламата. София : Ваньо Недков, 2010.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / Л 778
Медияпланиране на рекламната кампания. София: Унив. изд. Стопанство, 2006. Източник: НАБИС
МЕНЧЕВА, Лиляна Филипова. Рекламна политика : [Учебник за ВУЗ]. София: Нов български университет, 2003.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / М 489
РИЙС, Ал. Залезът на рекламата и възходът на пъблик рилейшънс. София: Класика и стил, 2003.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / Р 609
СТАНИМИРОВ, Евгени и др. Маркетинг. Варна: Наука и икономика, 2017.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 339.13 / М 321
ТОДОРОВА, Румяна. Стратегии в света на рекламата. Шумен: Университетско издателство "Епископ Константин Преславски", 2001.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / Т 644
УЗУНОВА, Юлия Добрева. Приложни маркетингови изследвания. София: Ромина, 2003.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 339.13 / У 340
ХРИСТОВ, Александър Трайков. ПР практика : Работа с агенция : Нуждата от посредник при комуникацията с публиките. София: ROI Communication, 2012.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 316.78 / Х 780
ЦОНЕВА, Иванка. Анатомия на рекламата. В. Търново, 2009.
Източник: НАБИС
BABIN, Barry J. Essentials of marketing research. Boston: Cengage Learning, 2016. Източник: Каталог НБУ сигнатура 339.13 / B 11
COX, Alan , Jim POWER and Chris JOHNS. Marketing multiplied: The macroeconomic and microeconomic impact of marketing communications [online]. Core Media & The Association of Advertisers in Ireland, 2017 [accessed June 28, 2017].
Източник: WARK
FELTON, George. Advertising : Concept and copy. New York: W. W. Norton & Company, 2013.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / F 36
SISSORS, Jack Z. Advertising media planing. Lincolnwood: NTC Business Books, 1989. Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / S 64
SORRENTINO, Miriam. Creative advertising : An introduction. London: Laurence King Publishing, 2014.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / S 73
TAYLOR, Alice Kavounas. Strategic thinking for advertising creatives. London: Laurence King Publishing, 2013.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 659 / T 27
VILANILAM, John V. and A. K. VARGHESE. Advertising Basics! : A Resource Guide for Beginners [online]. New Delhi: Sage Publications Pvt. Ltd, 2004 [accessed June 27, 2017].
Източник: EBSCO: eBook Collection
СТАТИИ И ГЛАВИ ОТ КНИГИ
БЛАГОЕВ, Веселин Иванов. Комуникационна политика. В: Маркетинг : Принципи, сегментиране, позициониране, анализи, стратегии, маркетинг микс. София: International University, 2003, с. 382-480.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 339.13 / Б 473
БЛАГОЕВ, Веселин Иванов. Маркетингова информационна система. Маркетингови изследвания. В: Маркетинг : Принципи, сегментиране, позициониране, анализи, стратегии, маркетинг микс. София: International University, 2003, с. 112- 162.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 339.13 / Б 473
ДЖОНЕВ, Сава Петков. Бриф. В: Методи за изследване в областта на УЧР : Модул 5 : Методи за изследване. София: Училище по мениджмънт, НБУ, 2010, с. 7-11.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 331 / Д 523
ПРАЙД, Уилиам. Маркетингово проучване и информационни системи. В: Маркетинг : Концепции и стратегии. София: ФорКом, 1995, с. 100-118.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 339.13 / П 823
ХРИСТОВ, Александър Трайков. Брифиране. Подготовка на бриф (задание). В: ПР практика : Работа с агенция : Нуждата от посредник при комуникацията с публиките. София: ROI Communication, 2012, с. 33-36.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 316.78 / Х 780
ЩЕРЕВ, Николай Христов. Маркетингово проучване. В: Маркетинг и реклама. София: Мартилен, 2009, с. 38-52.
Източник: Каталог НБУ сигнатура 339.13 / Щ 382
Advertising. Columbia Electronic Encyclopedia, 6th Edition [online]. 2017, 1 [accessed June 27, 2017].
Източник: EBSCO: Academic Search Complete
APPLETON, Edward. Strategic planning: 'United Germany' - The impact on European brands and advertising? Admap [online]. 1990 [accessed June 29, 2017].
Източник: WARC
BASKIN, Merry. How to evaluate creative work. WARC Best Practice [online]. 2016, pp. 38-39. [accessed June 29, 2017].
Източник: WARC
BELTRAMO, Dan. Advertising process control: Making the creative process more effective. Nielsen [online]. 2015 [accessed June 29, 2017].
Източник: WARC
FAWLEY, N. LinkedIn as an Information Source for Human Resources. Competitive Intelligence. Online Searcher [online]. 2013, Vol. 37, Issue 2, p. 31-50 [accessed June 27, 2017].
Източник: EBSCO: Academic Search Complete
KOSLOW, Scott. I Love Creative Advertising: What It Is, When to Call for It, and How to Achieve It. Journal of Advertising Research [online]. 2015, Vol. 55, No. 1. [accessed June 29, 2017].
Източник: WARC
SMITH, K. M., FLANNERY, A. H. and WINSTEAD, P. S. Transforming the curriculum vitae as a new practitioner. American Journal Of Health-System Pharmacy [online]. 2014, Vol. 71, Issue 24, p. 2115-2117 [accessed June 27, 2017].
Източник: EBSCO: Academic Search Complete
WALLER-DAVIES, B. Training contract application forms: what not to write. Lawyer 2B [online]. 2015, 1 [accessed June 27, 2017].
Източник: EBSCO: Academic Search Complete
WERNER, W. Career Steps. Law Practice: The Business Of Practicing Law [online]. 2010, Vol. 36, Issue 3, p. 60-62 [accessed June 27, 2017].
Източник: EBSCO: Academic Search Complete Edward Appleton
WHALLEY, Will and Alex LEWIS. Snickers: Making the world your creative department. APG (UK), Bronze, Creative Strategy Awards [online]. 2015 [accessed June 29, 2017]. Източник: WARC