ARPM209 Дизайн на средства за игра и мебели за деца

Анотация:

• Проектирането за деца е област от дизайна, която е натоварена с многоаспектни задачи, отговорности и изисквания, съществено различаващи се от тези за дизайна за възрастни. Целта на курса е да даде на студентите познания и умения, необходими за проектирането на игрови средства и елементи за обзавеждане, изграждащи благоприятна и пълноценна за развитието на децата среда.

прочети още
Продуктов дизайн за интериор

Преподавател(и):

доц. Иванка Добрева-Драгостинова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• основните понятия и термини в областта на дизайна за детска среда;

• основните зависимости и принципи при проектиране на продуктов дизайн за деца от различни възрастови групи и с различни потребности;

• спецификите, отличаващи продуктовия дизайн за деца от този за възрастните;

• стандарти и нормативи, изисквания за безопасност и безвредност.

2) могат:

• да проектират игрови и дидактични средства за деца в различни възрастови групи и с различни потребности;

• да изграждат проекти за обзавеждане за деца, предназначено както за единично, така и за серийно производство;

• да прилагат адекватни за детската среда стилистика, формоизграждане и цветност.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат:

• интерес към дизайна за деца;

• познания по методология на дизайна;

• умения в областта на дизайнерското проектиране.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Дизайнът за детска среда - роля и специфика
  2. Периодика на детското развитие. Игрова дейност и видове игрови средства
  3. Дизайн на средства за игра от дърво и картон
  4. Дизайн на средства за игра от текстил. Надувни игрови средства
  5. Дизайн на средства за игра от пластмаса и метал.
  6. Жилищна среда за деца. Детската стая в различните възрастови периоди
  7. Дизайн на мебели за зони сън, за почивка, за съхранение
  8. Дизайн на мебели за зони за игра и за двигателна активност
  9. Дизайн на мебели за зони учене, за творчески занимания, за хранене
  10. Обществена среда за деца. Основни видове, специфика, изисквания
  11. Дизайн на игрови средства за обществена среда за деца. Специфика, изисквания, безопасност
  12. Дизайн на мебели за обществена среда за деца – зони сън, общуване, почивка
  13. Дизайн на мебели за обществена среда за деца – зони игра, учене, хранене
  14. Продуктов дизайн – мебели, съоръжения и др. за зони за спорт и двигателна активност за деца
  15. Семестриален конферанс. Оценяване за освобождаване от изпит

Литература по темите:

Ганка Илиева „Психология на детското развитие“, Берже, 2002

Генчо Пирьов „Детето“, Веда словена – ЖГ, 1998

Грация Фреско, Сара Киари „Къща по размер на детето“, ТАРА Пъблишинг, 2012

Колин Кейхилл „Интерьер дома. Детская“,Ниола 21-й век, 2004

Мариана Егарас „Малки детски стаи“, Книгомания, 2010

Jennifer Levy “Kid’s Rooms. Ideas and Projects for Children’s Spaces”, Chronicle Books,2001

Judith Wilson “Children’s spaces from zero to ten”,Ryland Peters&Small,2001

Patricia Bueno “Everything for Kid’s rooms”,Atrium Group, 2004

Sharon and Peter Ezley “Design for kids’’, images Publishing, 2006

Средства за оценяване:

ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ

ТЕСТ

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 100%

ПОРТФОЛИО

УСТЕН ИЗПИТ