CASM576 Социална фотография
Анотация:
Курсът цели да запознае студентите с методите на социалната фотография, смисълът й и да изгради уменията за работа в социална сфера. Цели да изгради по-задълбочени познания за процеса на създаване на визуален продукт, който се базира на взимоотновенията в контекста на социалната среда. Цели да изгради знания за спецификата на социаланта фотография като такава – основните проблеми в социума и методи за запознаване на обществото с тях.
В курсът биват разглеждани социални проекти на различни автори. Биват анализирани. Посланието им бива дешифрирано.
Курсът завършва с разработване на собствен социален проект.
Преподавател(и):
Калина Кръстева-Брейлсфорд
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят:
Какво представлява социалната фотография, да имат основни познания върху автори, които са работили в тази посока.
2) могат:
Да работят в социална сфера и да имат идея за създаване на социален продукт.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
На български език
1.Брем Х. (2006). Магията на цветовете. Цветознание и цветопсихология. София: Софтпрес
2.Дарли С. и Хийт У. (2013). Практическо ръководство по експресивна арт терапия. София: Център по психосоциална подкрепа
4.Българска академия на науките. (1986). Изкуството и човешкото общуване. София. Издателство на българската академия на науките
5.Зонтаг С. (2013). За фотографията. София: Изток-запад
6.Кафтанджиев Х. (1992). Езикът на рекламата – графика и текст. София: Факултет по журналистика и масови комуникации
8.Миков П.(2005). Към въпроса за композицията на фотоизображението. Благоевград. Университетско издателство „Неофит Рилски” – III, IV. Някои бележки за композицията в киното. V, VI
9.Натев А. (1988). Бесди върху самобитността на изкуството. София. Партиздат
13.Сулаж Ф. (2012). Естетика на фотографията. София: Издателство на Нов български университет
16.Халачев Л. (1987). Драматургия на цвета в киното. София. Наука и изкуство
17.Хийт Р. (2004). Скритата сила на рекламата. София: Програмата Груп
19.Ценьов В. (2207). Психология на рекламата. София: Изток-Запад
На немски език
1. Schuster M. (2005). Fotos sehen, verstehen, gestalten. Berlin, Heidelberg: Springer Verlag
На английски език
1.Hedgecoe J.(2005). The book of photography. Dorling Kindersey Limited, London
2.Нескоромньий В. Запад-восток. Foto I video. (N1/2014). Москва: Катмат
3.Johnson S. , “Seeing, not thinking” ; Photo technique – Nov./Dec.2013., Vol.34 N.6 ; Croix Press Inc.
4.Special issue 100 photography heroes. (2013). Professional Photographer.
5.Списание Гео (месец май/2014), Гео България София, 168 часа ЕООД, „Угасналите огнища”, доц.д-р Пенерлиев М.
Средства за оценяване:
Участие и активност, практични задачи, разработване на самостоятелен проект