CASM576 Социална фотография

Анотация:

Курсът цели да запознае студентите с методите на социалната фотография, смисълът й и да изгради уменията за работа в социална сфера. Цели да изгради по-задълбочени познания за процеса на създаване на визуален продукт, който се базира на взимоотновенията в контекста на социалната среда. Цели да изгради знания за спецификата на социаланта фотография като такава – основните проблеми в социума и методи за запознаване на обществото с тях.

В курсът биват разглеждани социални проекти на различни автори. Биват анализирани. Посланието им бива дешифрирано.

Курсът завършва с разработване на собствен социален проект.

прочети още
Фотографско изкуство

Преподавател(и):

 Калина Кръстева-Брейлсфорд  

Описание на курса:

Компетенции:

1) знаят:

Какво представлява социалната фотография, да имат основни познания върху автори, които са работили в тази посока.

2) могат:

Да работят в социална сфера и да имат идея за създаване на социален продукт.


Предварителни изисквания:



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

На български език

1.Брем Х. (2006). Магията на цветовете. Цветознание и цветопсихология. София: Софтпрес

2.Дарли С. и Хийт У. (2013). Практическо ръководство по експресивна арт терапия. София: Център по психосоциална подкрепа

4.Българска академия на науките. (1986). Изкуството и човешкото общуване. София. Издателство на българската академия на науките

5.Зонтаг С. (2013). За фотографията. София: Изток-запад

6.Кафтанджиев Х. (1992). Езикът на рекламата – графика и текст. София: Факултет по журналистика и масови комуникации

8.Миков П.(2005). Към въпроса за композицията на фотоизображението. Благоевград. Университетско издателство „Неофит Рилски” – III, IV. Някои бележки за композицията в киното. V, VI

9.Натев А. (1988). Бесди върху самобитността на изкуството. София. Партиздат

13.Сулаж Ф. (2012). Естетика на фотографията. София: Издателство на Нов български университет

16.Халачев Л. (1987). Драматургия на цвета в киното. София. Наука и изкуство

17.Хийт Р. (2004). Скритата сила на рекламата. София: Програмата Груп

19.Ценьов В. (2207). Психология на рекламата. София: Изток-Запад

На немски език

1. Schuster M. (2005). Fotos sehen, verstehen, gestalten. Berlin, Heidelberg: Springer Verlag

На английски език

1.Hedgecoe J.(2005). The book of photography. Dorling Kindersey Limited, London

2.Нескоромньий В. Запад-восток. Foto I video. (N1/2014). Москва: Катмат

3.Johnson S. , “Seeing, not thinking” ; Photo technique – Nov./Dec.2013., Vol.34 N.6 ; Croix Press Inc.

4.Special issue 100 photography heroes. (2013). Professional Photographer.

5.Списание Гео (месец май/2014), Гео България София, 168 часа ЕООД, „Угасналите огнища”, доц.д-р Пенерлиев М.

Средства за оценяване:

Участие и активност, практични задачи, разработване на самостоятелен проект