MBAM916 Проект: Стратегически маркетинг мениджмънт
Анотация:
Целта е представянето на основните елементи в подготовката на маркетингова стратегия за реализирането на избран продукт на националния пазар.
Обектът на разработката трябва да е определен продукт – стока, услуга или бранд, който да се реализира на националния пазар.
Обемът на казусите трябва да е 2400-4800 думи (без заглавна страница, източници и приложения). Отклонението от изискванията за обем ще бъдат санкционирани с понижаване на оценката с 20% от общия резултат.
Структурата на казуса трябва да следва зададената по-долу структура, като се попълват всички рубрики, релевантни за анализа (в рамките на около 150-300 думи за всяка). Ако има нещо, което трябва да бъде допълнено извън зададените рубрики, то се попълва в раздел „Друго“. Графичен и/или табличен материал може да се даде в приложение. Структурата включва:
1.1. Продукт – описание
1.2. Позициониране на продукта – конкурентно предимство (спрямо конкурентите)
1.3. Позициониране на продукта – предимство на ползите (за потребителите)
2.1. Целеви пазарен сегмент – идентифициране и обосновка
2.2. PEST анализ на целевия пазар
2.3. Оценка на пазарната структура – степен на пазарна концентрация, основни конкуренти
3.1. SWOT анализ на продукта спрямо целевия пазар – силни и слаби страни, възможности и заплахи за избрания продукт на избрания пазар към настоящия момент
3.2. Разширена SWOT матрица – с поне по едно стратегическо решение във всеки квадрант
4.1. Главни и основни цели на стратегията – с конкретни измерими индикатори (SMART)
4.2. Дърво на целите за реализация на продукта на избрания пазар – идентифициране на различните нива на целеполагане и разполагане на целите в тях – главни цели, основни цели, цели, задачи
5.1. Маркетинг стратегия – продуктова политика (дейности за изпълнение на заложените цели и задачи)
5.2. Маркетинг стратегия – дистрибуционна политика (дейности за изпълнение на заложените цели и задачи)
5.3. Маркетинг стратегия – ценова политика (дейности за изпълнение на заложените цели и задачи)
5.4. Маркетинг стратегия – рекламна политика (дейности за изпълнение на заложените цели и задачи)
6. Заключение и общи препоръки
7. Друго
Преподавател(и):
доц. Едуард Маринов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) познават:
• същността и спецификата на стратегическото планиране, управление и контрол в маркетинга;
• особеностите на процеса на стратегическото планиране на маркетинг дейностите;
• стратегическите и тактическите дейности по отделните елементи на маркетинговия микс;
2) могат:
• да оценяват въздействието на факторите на бизнес средата върху дейността на стопанските агенти;
• да използват в практиката техники и методи на стратегическия маркетинг за анализ и оценка на алтернативни подходи и стратегии за осъществяване на бизнес на национален и/или чуждестранен пазар;
• да вземат адекватни управленски решения за стратегическо поведение на пазара.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Микроикономика
• Маркетинг
• Мениджмънт
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• Лекционен курс по стратегически маркетинг в мудъл
• David W. Cravens, Nigel F. Piercy. 2013. Strategic marketing. New York: Mc Graw Hill
• Douglas West, John Ford, Essam Ibrahim. 2015. Strategic Marketing: Creating competitive advantage. Oxford: Oxford University Press
• Кръстева, Н., Петрова, И. 2007. Стратегически маркетинг. С: Авангард прима.
• Каракашева, Л. 2013. Маркетинг: I част. С: Призма.