MBAM916 Проект: Стратегически маркетинг мениджмънт

Анотация:

Целта е представянето на основните елементи в подготовката на маркетингова стратегия за реализирането на избран продукт на националния пазар.

Обектът на разработката трябва да е определен продукт – стока, услуга или бранд, който да се реализира на националния пазар.

Обемът на казусите трябва да е 2400-4800 думи (без заглавна страница, източници и приложения). Отклонението от изискванията за обем ще бъдат санкционирани с понижаване на оценката с 20% от общия резултат.

Структурата на казуса трябва да следва зададената по-долу структура, като се попълват всички рубрики, релевантни за анализа (в рамките на около 150-300 думи за всяка). Ако има нещо, което трябва да бъде допълнено извън зададените рубрики, то се попълва в раздел „Друго“. Графичен и/или табличен материал може да се даде в приложение. Структурата включва:

1.1. Продукт – описание

1.2. Позициониране на продукта – конкурентно предимство (спрямо конкурентите)

1.3. Позициониране на продукта – предимство на ползите (за потребителите)

2.1. Целеви пазарен сегмент – идентифициране и обосновка

2.2. PEST анализ на целевия пазар

2.3. Оценка на пазарната структура – степен на пазарна концентрация, основни конкуренти

3.1. SWOT анализ на продукта спрямо целевия пазар – силни и слаби страни, възможности и заплахи за избрания продукт на избрания пазар към настоящия момент

3.2. Разширена SWOT матрица – с поне по едно стратегическо решение във всеки квадрант

4.1. Главни и основни цели на стратегията – с конкретни измерими индикатори (SMART)

4.2. Дърво на целите за реализация на продукта на избрания пазар – идентифициране на различните нива на целеполагане и разполагане на целите в тях – главни цели, основни цели, цели, задачи

5.1. Маркетинг стратегия – продуктова политика (дейности за изпълнение на заложените цели и задачи)

5.2. Маркетинг стратегия – дистрибуционна политика (дейности за изпълнение на заложените цели и задачи)

5.3. Маркетинг стратегия – ценова политика (дейности за изпълнение на заложените цели и задачи)

5.4. Маркетинг стратегия – рекламна политика (дейности за изпълнение на заложените цели и задачи)

6. Заключение и общи препоръки

7. Друго

прочети още
Маркетинг мениджмънт

Преподавател(и):

доц. Едуард Маринов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) познават:

• същността и спецификата на стратегическото планиране, управление и контрол в маркетинга;

• особеностите на процеса на стратегическото планиране на маркетинг дейностите;

• стратегическите и тактическите дейности по отделните елементи на маркетинговия микс;

2) могат:

• да оценяват въздействието на факторите на бизнес средата върху дейността на стопанските агенти;

• да използват в практиката техники и методи на стратегическия маркетинг за анализ и оценка на алтернативни подходи и стратегии за осъществяване на бизнес на национален и/или чуждестранен пазар;

• да вземат адекватни управленски решения за стратегическо поведение на пазара.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Микроикономика

• Маркетинг

• Мениджмънт



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

• Лекционен курс по стратегически маркетинг в мудъл

• David W. Cravens, Nigel F. Piercy. 2013. Strategic marketing. New York: Mc Graw Hill

• Douglas West, John Ford, Essam Ibrahim. 2015. Strategic Marketing: Creating competitive advantage. Oxford: Oxford University Press

• Кръстева, Н., Петрова, И. 2007. Стратегически маркетинг. С: Авангард прима.

• Каракашева, Л. 2013. Маркетинг: I част. С: Призма.