MBAM150 Стратегически маркетинг мениджмънт

Анотация:

Целта на курс „Стратегически маркетинг мениджмънт“ е да обобщи, синхонизира и задълбочи знанията на студентите в областта на стратегическото планиране и управление на маркетинговите дейности на фирмата, както и да провери и разшири създадените знания и умения за съставянето и прилагането на действащи маркетингови стратегии и тактики на организацията за действие на различни пазари.

В курса са застъпени особеностите, подходите и техниките на стратегическото маркетинг планиране, стратегическата организация и управление на маркетинг дейностите на фирмата и приложението на инструментите на маркетинга за постигане на целите на фирмата на избраните от нея пазари.

прочети още
Маркетинг мениджмънт

Преподавател(и):

доц. Едуард Маринов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) познават:

• същността и спецификата на стратегическото планиране, управление и контрол в маркетинга;

• особеностите на процеса на стратегическото планиране на маркетинг дейностите;

• стратегическите и тактическите дейности по отделните елементи на маркетинговия микс;

2) могат:

• да оценяват въздействието на факторите на бизнес средата върху дейността на стопанските агенти;

• да използват в практиката техники и методи на стратегическия маркетинг за анализ и оценка на алтернативни подходи и стратегии за осъществяване на бизнес на национален и/или чуждестранен пазар;

• да вземат адекватни управленски решения за стратегическо поведение на пазара.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Микроикономика

• Маркетинг

• Мениджмънт



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в стратегическия маркетинг
  2. Маркетингова обкръжаваща среда на фирмата – влияние върху организацията и дейността на фирмата
  3. Стратегическо целеполагане – корпоративна стратегия, делова стратегия, функционална стратегия, оперативна стратегия
  4. Стратегическо управление на маркетинговия микс – продуктова стратегия
  5. Стратегическо управление на маркетинговия микс – дистрибуционна стратегия
  6. Стратегическо управление на маркетинговия микс – ценова стратегия
  7. Стратегическо управление на маркетинговия микс – комуникационна стратегия
  8. Стратегическо планиране на маркетинговата дейност
  9. Стратегически контрол на маркетинговата дейност
  10. Стратегическо планиране и контрол на маркетинговата дейност

Литература по темите:

• Лекционен курс по стратегически маркетинг в мудъл

• David W. Cravens, Nigel F. Piercy. 2013. Strategic marketing. New York: Mc Graw Hill

• Douglas West, John Ford, Essam Ibrahim. 2015. Strategic Marketing: Creating competitive advantage. Oxford: Oxford University Press

• Кръстева, Н., Петрова, И. 2007. Стратегически маркетинг. С: Авангард прима.

• Каракашева, Л. 2013. Маркетинг: I част. С: Призма.

Средства за оценяване:

• Текущо оценяване – участие в задачи за работа в клас (3х10%), разработване и представяне на задача за текущо оценяване (70%)

• Финално оценяване – тест (60%) и практически казус (40%)