MBAM150 Стратегически маркетинг мениджмънт
Анотация:
Целта на курс „Стратегически маркетинг мениджмънт“ е да обобщи, синхонизира и задълбочи знанията на студентите в областта на стратегическото планиране и управление на маркетинговите дейности на фирмата, както и да провери и разшири създадените знания и умения за съставянето и прилагането на действащи маркетингови стратегии и тактики на организацията за действие на различни пазари.
В курса са застъпени особеностите, подходите и техниките на стратегическото маркетинг планиране, стратегическата организация и управление на маркетинг дейностите на фирмата и приложението на инструментите на маркетинга за постигане на целите на фирмата на избраните от нея пазари.
Преподавател(и):
доц. Едуард Маринов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) познават:
• същността и спецификата на стратегическото планиране, управление и контрол в маркетинга;
• особеностите на процеса на стратегическото планиране на маркетинг дейностите;
• стратегическите и тактическите дейности по отделните елементи на маркетинговия микс;
2) могат:
• да оценяват въздействието на факторите на бизнес средата върху дейността на стопанските агенти;
• да използват в практиката техники и методи на стратегическия маркетинг за анализ и оценка на алтернативни подходи и стратегии за осъществяване на бизнес на национален и/или чуждестранен пазар;
• да вземат адекватни управленски решения за стратегическо поведение на пазара.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Микроикономика
• Маркетинг
• Мениджмънт
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в стратегическия маркетинг
- Маркетингова обкръжаваща среда на фирмата – влияние върху организацията и дейността на фирмата
- Стратегическо целеполагане – корпоративна стратегия, делова стратегия, функционална стратегия, оперативна стратегия
- Стратегическо управление на маркетинговия микс – продуктова стратегия
- Стратегическо управление на маркетинговия микс – дистрибуционна стратегия
- Стратегическо управление на маркетинговия микс – ценова стратегия
- Стратегическо управление на маркетинговия микс – комуникационна стратегия
- Стратегическо планиране на маркетинговата дейност
- Стратегически контрол на маркетинговата дейност
- Стратегическо планиране и контрол на маркетинговата дейност
Литература по темите:
• Лекционен курс по стратегически маркетинг в мудъл
• David W. Cravens, Nigel F. Piercy. 2013. Strategic marketing. New York: Mc Graw Hill
• Douglas West, John Ford, Essam Ibrahim. 2015. Strategic Marketing: Creating competitive advantage. Oxford: Oxford University Press
• Кръстева, Н., Петрова, И. 2007. Стратегически маркетинг. С: Авангард прима.
• Каракашева, Л. 2013. Маркетинг: I част. С: Призма.
Средства за оценяване:
• Текущо оценяване – участие в задачи за работа в клас (3х10%), разработване и представяне на задача за текущо оценяване (70%)
• Финално оценяване – тест (60%) и практически казус (40%)