CARB625 Семинар "Анимационни практики"
Анотация:
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА:
… Курсът запознава на по-високо ниво теоретически и практически студентите с основните принципи на класическата анимация и с тяхното приложение в различните видове анимация. В хода на курса се акцентира върху различията между класическата, „ограничената” или телевизионна анимация и другите анимационни подходи. Студентите се запознават и с различни решения на големи майстори аниматори на трудни аниматорски задачи и проблеми.
Целта е студентите да придобият необходимата грамотност и сръчност, за да могат да анимират собствените си филми; да се подготвят да работят като аниматори, асистент-аниматори и фазовчици в продукции с класическа рисувана анимация. Владеенето на основните анимационни принципи са абсолютно необходими и за онези студенти, които са се ориентирали към други анимационни техники.
Преподавател(и):
гл. ас. Севина Иванова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
І. Компетенции /знания, умения и нагласи, които се усвояват в резултат от курса/.
Студентите ще:
1. Ще придобият по-задълбочени познания за рисуваната анимация и голямата й роля за успеха на филма.
2. Могат да анимират собствените си филми, както и ще се подготвят да работят като аниматори – изпълнители в по-големи екипи.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Препоръчителна литература
• На английски език, непреведена
1. Brian Lemay – “Designing Cartoon Characters for Animation”
2. Tony White – “ The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation”
3. Richard Williams – “The Animator’s Survival Kit”
4. Frank Thomas and Ollie Johnston – “The Illusion of Life”
5. Preston Blair – „ Аdvanced Animation”
5. Leonard Maltin -‘Of Mice and Magic”
6. Harold Whitaker and John Halas – “Timing for Animation”
7. Shamus Culhane –” Animation from Script to Screen”
8. Ted Sennett – “The Art of Hanna-Barbera”
9. Chuck Jones – “Chuck Amuck”
10. Roger Noake –” Animation”
11. Kit Laybourne – “The Animation Book”
12. Gene Deitch – “How to Succeed in Animation”
13. Edward Muybridge – “The Human Figure in Motion”
14. Edward Muybridge – “Animals in Motion”
15. Ken Hultgren – “Тhe Art of Animal Drawing”
16. Gottfried Bammes –„The Artist’s Guide to Human Anatomy”
17. Gottfried Bammes – „The Artist’s Guide to Animal Anatomy”
• На френски език
• Jackie Bretaudeau – “Le Layout”
• Bernard Deyries –“Le Storyboard d’Animation de Series”
На руски език
• Иван Иванов-Вано –„Кадр за кадром”
• „Мастера советской мультипликации” –сборник статей
• Юрий Норштейн -„Снег на траве”
На сърбо-хърватски език
• Боривой Довникович - ‘Skola Crtamog Filma”
На български език
• Красимира Герчева –„Естетика на анимационния филм”
• Надежда Маринчевска –„Квадрати на въображението”
• Надежда Маринчевска – „ Българско анимационно кино 1915-1995г.”
• Тодор Андрейков –„Комичното на екрана”
• Шандор Фейа-„За анимацията въобще”
• Сергей Есенин –„Вълшебниците на екрана”
• Илия Бешков – „Слово и образ”
• Петър Чуховски – „Рисунката”
• Петър Чуховски – „ Конструктивна перспектива”
• Д-р Кр. Чоканов – „ Пластична анатомия”
• Статии и студии от периодичния печат, посветени на анимационното кино
Средства за оценяване:
5. Форми на проверка и оценка на компетенциите /с процентно разпределение на всяка от формите в крайната оценка/. Текущи оценки Изпит
ТЕСТОВЕ ...25………. % ПИСМЕН ИЗПИТ 10%
КОНФЕРАНС ……25….... % УСТЕН ИЗПИТ 10 %
КУРСОВА РАБОТА/ПРОЕКТ .…50……... % ПРАКТИЧЕСКИ ИЗПИТ …….80%
6. Дата на провеждане на текущия контрол. Всяка пета седмица
7. Допълнителна информация за изпита:
На студентите ще се даде подробна разработка на типаж и лейаут за кратък анимационен кадър. В рамките на изпита те ще трябва да направят пълна анимация по зададения лейаут. Изпитът ще включва и писмени и устни въпроси за основните понятия в анимацията, с които студентите са се запознали през семестъра.