GENB013B Увод в социалната психология
Анотация:
• Целта на курса е да запознае студентите с основните теории за обяснение на разнообразните форми на социално поведение на човека както и с основните емпирични постижения в областта. Студентите се въвеждат в най-широко изследваните теми от съвременната социална психология и се запознават с методологията на емпиричните изследвания в тази област. Каква е същността на социалното влияние, от какво зависи агресията и алтруизма между хората, как формираме впечатление за другите хора, как си обясняваме причините за поведението им – това са някои от основните въпроси, които се разглеждат в този курс.
Преподавател(и):
проф. Толя Стоицова д.н.
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Главните изследователски парадигми в социалната психология
• Основните теории за разбиране и обяснение на различни форми на социалното поведение
2) могат:
• Самостоятелно да осмислят и критично да анализират данни от емпирични социално-психологически изследвания.
Предварителни изисквания:
• Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
ОСНОВНА КНИГА (ТЕКСТ) НА КУРСА:
Елиът Арънсън (2009). Човекът – социално животно. София: Дамян Яков
Допълнителна литература
Андреева, Л. (1988). Социално познание и междуличностно взаимодействие, София
Джонев, С. (1996). Социална психология, София: Софи-Р, т. 2
Brehm, S.S. (1998). Интимните отношения. В: Московичи, С. (Ред.)
Социална психология, т. 1, 286-325
Средства за оценяване:
За семестър 1:
1. Изготвяне на презентация на PowerPoint на тема "Моите силни черти" според модела на "Прозорецът на Джохарли". Индивидуално представяне на презентациите пред групата.
2. Писмена работа: Прилагане на системата на Е. Хол за описание на културата. Всеки студент избира сам държавата, за която да пише, без България.
За семестър 2:
1. Индивидуална и след това екипна работа на тема:"Правила за общуването в неравни статусни взаимоотнишения".
2. Индивидуална работа в клас: Личен рейтинг на социално значими ценностни и възможности за конфликти в персоналната ценностна система.
Финален изпит - писмен:
По 2 въпроса от всеки семестър: 2 теоретични и два практически.