WEBB102 Въведение в социалните медии, блогове, влогове и платформи
Анотация:
Този курс предоставя практически ориентирано въведение в динамичния свят на социалните медии, като се фокусира върху психологическите тънкости на естествения визуален език, с който се изграждат блогове, влогове и социални мрежи. Той изследва основополагащите компоненти за „органично израстване“ на социалните Фейсбук технологии. Основен фокус са практически умения за социален бизнес и нововъзникващи тенденции, които оформят платформите за онлайн комуникация. Студентите ще се научат да създават, управляват и анализират съдържание в различни социални медийни канали, разбирайки тяхното въздействие върху обществото, културата и бизнеса.
Цели на обучението са да се постигне разбиране относно:
1. Вглъбяването във виртуалното пространство и същността на социалните медии - тяхната история, развитие и значението им като „създатели“ на обществено значимо мнение и пазарни стойности.
2. Създаване на ангажиращо съдържание за блогове, видеоблогове и социални мрежи.
3. Стратегия за използване на социалните медии като тактически инструменти за онлайн маркетинг и брандиране.
4. Анализ и измерване показателите на социалните медии, за да се прецени ефективността на съдържанието и ангажираността на потребителите.
Преподавател(и):
гл. ас. Станислав Богданов д-р
Людмил Дуриданов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Завършилите курса ще придобият умения по:
- Ефективна комуникация, т.е. ще овладеят процесите на създаване на завладяващи истории за различни платформи.
- Технически умения - използване на инструменти за създаване на съдържание, планиране и анализ на пазарна ефективност
- Креативно мислене, т.е. как постоянно да се подобрява съдържанието с цел увеличаване на аудиторията
- Критичен анализ, умението да се оценяват тенденциите в социалните медии и техните социални последици.
Предварителни изисквания:
Елементарни компютърни умения и работен английски език.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- 1. Еволюция на платформите за социални медии 2. Блогинг: Стратегия за съдържание и SEO 3. Vlogging: Техники и инструменти 4. Възходящата тенденция на развиване на микроблоговете 5. Социални технологии и изграждане на онлайн общности 6. Influencer маркетинг и бранд партньорства 7. Стратегии за осигуряване на приходи от съдържание 8. Алгоритми на социалните медии и потребителско поведение 9. Визуално разказване на истории в TikTok, Instagram и Pinterest 10.Поверителност на данните и сигурност на потребителите 11.Социалните медии в кризисната комуникация 12.Ролята на ИИ в управлението на социалните медии 13.Етика и социална отговорност в социалните медии 14.Новите платформи и техните свръхкратки каламбурни похвати: TikTok и Clubhouse (дали ще издържи TikTok на политическия натиск на дигиталните „монополисти“?) 15.AR/VR като бъдещи тенденции в органичното ирзстване на социалните медии
Литература по темите:
1. Qualman, E. (2023). Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business.
2. Handley, A., & Chapman, C. C. (2022). Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business.
3. Scott, D. M. (2024). The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly.