BAEB013 Въведение в туризма
Анотация:
Курсът "Въведение в туризма” е теоретико-приложна дисциплина с практическа насоченост, която има за цел да запознае студентите-бакалаври с основите на туристическата дейност. По-специално курсът акцентира внимание върху същността на туризма, неговото историческо развитие, ролята и значението му. Специално внимание е отделено на туристическото потребление, туристическото място, туристическите предприятия, туристическия продукт, дълготрайните активи в туризма и човешките ресурси. Дисциплината подготвя обучаваните за бъдещото развитие и управление на туризма като мениджъри във всяка една от туристическите дейности.
Практическата задача по курса изисква посещението на туристически обект и разработването на задание по следния план: 1. Обща характеристика на вида туризъм; 2. Обекти, в които се осъществява; 3. Целева аудитория; 4. Примери от международната практика; 5. Примери в българската практика
Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) ще знаят:
• Основните туристически категории;
• Спецификата на туристическата дейност.
2) ще могат:
• Да дефинират и анализират туристическите понятия;
• Да усъвършенстват туристическите дейности.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Компютърни умения;
• Умения в анализирането на информация и разработването на практически разработки.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Емилова И., Лекционен курс по „Въведение в туризма”, в ел.платформа Мудъл
2. Михайлов, М., Стратегическо управление на туризма, Издателство НБУ, С., 2005;
3. Рибов, М. и кол., Основи на туризма, 1-ва, 2-ра, 3-та и 4-та част, УИ „Стопанство”, София, 2007-2011;
4. Тончев, Цв., М. Бъчваров, Основи на туризма, Тилия, С., 2006;
5. Нешков, М. и кол., Въведение в туризма, УИ „Икономически университет – Варна”, В., 2001;
6. Page, St., Tourism Management: Second Edition: Managing for Change, Butterworth-Heinemann; 2006]
7. Var, T., Tourism Planning: Basics, Concepts, Cases 4E PB, Routledge; 4 edition, 2002=
Средства за оценяване:
1.Текущи оценки – 50 %, формирана на база 2 теста
2.Практически задачи – 30 % от текущата оценка
3.Устен изпит – 20% защита на практическата задача
4.Финален изпит - същите изисквания, както при текущото оценяване.