ADVB012 Медийна реклама
Анотация:
В рамките на курса “Медийна реклама” се разглеждат основите на медийната комуникация (ATL). Курсът отделя специално внимание на ролята на медийната реклама в цялостния комуникационен процес. Изследват се някои важни външни фактори, които оказват пряко влияние върху тази комуникационна дейност, един от които законодателството и саморегулацията.
Курсът придава практическа насоченост на дисциплината, като се разглежда въпроса как се възприема медийната реклама в България – както от потребителите, така и от бизнеса. На база практически наблюдения се изгражда отношение към предимствата и недостатъците на някои специфични рекламни похвати като скандалните, сравнителни и заблуждаващи реклами.
Курсът разглежда и един от най-важните въпроси на съвременната комуникация – медийната аудитория. Разгреждат се някои от основните термини в тази област, както и предимства и недостатъци на съществуващите в България методи за изследване на медийните аудитории.
Курсът запознава студентите с основните видове рекламни формати и позиции в медиите – телевизия, радио, вестници, списания, външна реклама, кино и интернет.
В рамките на курса се изследват и някои специфични актуални проблеми на медийната реклама, като използването на рекламни лица; насочването на ATL рекламата към специфични таргет аудитории като децата; използването на тийзър подход и други.
Курсът разглежда и още един важен проблем, свързан с маркетирането на медии – процес, важен както за развитието на медиите (включително като канал за комуникация), така и за рекламния пазар като цяло.
"Медийна реклама" приключва с анализ на глобалното развитие на медиите и някои бъдещи тенденции в тяхното развитие.
Преподавател(и):
доц. Кристиян Постаджиян д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят
• взаимовръзката между медиите и рекламния процес
2) могат
• да анализират медийната среда в България
• да анализират професионално отделните носители и средства, както и комбинациите от тях и въз основа на това да реализират ефективни рекламни кампании
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
- Учебници за основи на рекламата
- Краят на рекламата каквато я познаваме - Серджо Зийман
- Лекционен курс
Средства за оценяване:
Екипен проект
Тест
Анализи