MODB103 Експериментални рисунки - I част
Анотация:
• В курса студентите се запознават с различни графични материали като: молив, въглен, сангин, туш. Усвояват възможностите на живописни техники и материали - акварел, пастели. Експериментират с колаж и смесени техники.
• Изучават класически образци в рисуването. Запознават се с произведенията на автори като Пикасо и Матис, които въвеждат колажа като начин на рисуване.
• За по-ефективно напредване в познанията се изпълняват и самостоятелни задачи свързани с изучаваната материя.
Преподавател(и):
проф. Елена Тодорова д-р
преп. Станимир Божилов
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) Да знаят:
• Да си служат с различни графични материали.
• Да познават видовете техники на рисуване.
2) Да могат:
• Да интерпретират свободно реални форми с нова характеристика.
• Да експериментират с материалите и техниките на рисуване при представяне на реални форми.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• От студентите се изисква да имат интерес към рисунката.
• Да носят всички необходими материали за рисуване.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Запознаване с основните цели и задачи в курса.
- Рисуване на свободна композиция по зададена тема.
- Кубизъм - стил в изкустовот от началото на ХХ ек. Създаване на композиция в стил кубизъм.
- Композиция. Видове композиции.
- Текущо оценяване.
- Работа с цветни материали - темпера, пастел, акварел. Практическо занимание.
- Цветни експерименти с темперни бои.
- Работа по зададена тема.
- Цветни експерименти. Сухи пастели. Практическо занимание
- Цветни експерименти. Практическо занимание
- Текущо оценяване.
- Цветни експерименти. Акварел. Практическо занимание
- Цветни експерименти. Практическо занимание
- Цветни експерименти. Практическо занимание
- Конферанс
Литература по темите:
Основна литература:
• Амбруш Виктор, „Как да рисуваме човешката фигура”, Алианс – 1997г.
• Бамес, Годфрид. Човешкото тяло. София: Труд , 2000
• Кирчев, Христо. Атлас – Глава: Анатомия, мимика, пластика. София:. Нар. просв. , 1985.
• Русский рисунок ХІІІ-ХХ в. издательство Аврора
• Соловьсв, А. М. и др. Учебна рисунка./А.М. Соловьов, Г.Б. Смирнов и Е.С. Алексеева. София: Наука и изкуство, 1967
• Станев, Александър. Рисуване за средните училища. . София: Просвета, 1991.
• Станев, Александър. Рисуването. София: Наука и изкуство, 1992.
• Сто години Национална художествена академия. София: Нац. худож акад., 1996..
• Художествена академия: Юбил. сб. София: Бълг. худож., 1984
• Чоканов, Кръстю. Пластична анатомия. София: Наука и изкуство, 1994
• Чуховски, Петър. Рисунката – същност и проблематика. София: Изкуство”, 1972.
• Цонев, Кирил. Технически наръчник на художника. София: Наука и изкуство, 1957. 210 с. : с ил.
• Borgman, Harry. The illustrator’s guide to pen and pencil drawing technique. New York: Watson-guptill publications, 1989.
• Burne Hogarth. Drawing Dynamic Hands.– Издательство АТС, 2001
• Burne Hogarth - Drawing the Human head
• Civardi, Giovanni. Drawing Portraits Faces And Figures. 2002
• Watson, E. W. The art of pencil drawing. New York: Watson-guptill publications, 1985.
Средства за оценяване:
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50 %
УСТЕН ИЗПИТ 25 %
КОНФЕРАНС 25 %