COMM237 Мениджмънт на арт проекти
Анотация:
Курсът се състои от 30 академични часа, които проследяват в концептуален и практически план какво представляват арт проектите.
Проблемни ракурси по темата…- 15 часа
Посещения на различни арт събития – 10 часа: филм, спектакъл, изложба, концерт и премиера на книга
Работа върху арт проект с различни казуси – 5 часа
Преподавател(и):
проф. Петя Александрова д.н.
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
…какво представлява арт проект в различните сфери на изкуствата
2) могат:
Да участват в арт проекти
Предварителни изисквания:
Да притежават обща култура в областта на изкуствата на бакалавърско ниво
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
ще се разглеждат конкретните документи за кандидатстване с арт проекти към Столична община (програма "Култура") и към Министерство на културата (фонд "Култура"). Намират се на сайтовете на съответните институции.
1. Николова, К. „Театърът на границата на ХХ и ХХI век”, „Фигура”, С., 2007
2. „Българската културна политика в състояние на преход”, Национален доклад, Институт по културознание”, С., 1997
3. Ландри, Ч. „Културната политика в България” (Доклад на Европейски експертен екип), С., 1997
4. Бенямин, В. „Художествена мисъл и културно съмосъзнание”, „Наука и изкуство”, С., 1989
5. Бурдийо, П. „Правилата на изкуството”, С., 2004
6. Знеполски, Ив. „Културни политики в ерата на глобализацията” в Културна политика и законодателство, Сорос център за културни политики, С., 2003
7. Дракър, П. „Управление на организации с идеална цел”, Фондация „София”, 1997
8. Дракър, П. „Мениджмънт на бъдещето”, Варна, 1997
9. Върбанова, Л. „Управление на изкуствата”, „Стопанство”, С., 1997
10. Томова, Б. „Изкуство и пазар”, „Образование”, С., 2003
11. „Стъпки в управлението на проекти”, издание на Фондация „Ресурсен център”
12. „Европейският съюз: история, институции, политики”, Институт по публична администрация и европейска интеграция (ИПАЕИ), С., 2005
Средства за оценяване:
1. анализ в три различни варианта (за всекидневник, за специализирано издание и за телевизионно предаване) на филм или спектакъл
2. практическа разработка