COMM812 Социализиране на бизнес комуникациите
Анотация:
Курсът дава знания и практически умения в областта на съвременните комуникации в социалните мрежи и медии, като поставя акцент върху технките за изграждане на общности в различните социални платформи. В съвременнуя свят компаниите имат различна роля от това само да продават своите продукти. Те са тези около, които се създават общности и с които могат да доведат до общесвени и социални промени. Всичко това е възможно само, ако има осъзнато разбиране за същността и ролята на социализирането днес чрез различните платформи. Има за цел да подготви студентите за работа в новата социална онлайн среда и да им помогне да планират и управляват комуникационни кампании в социалните медиите и мрежи.
Преподавател(и):
гл. ас. Десислава Данкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• За съвременните комуникационни модели и теории и тяхното специфично приложение в практиката;
• За спецификата на различните социални медии и различните възможности за създаване на общности в онлайн среда
2) могат:
• Да ръководят самостоятелни структури в сферата на комуникациите и социалните медии;
• Да правят анализ и оценка на ефективността от комуникационните кампании в социалните медии
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Мисия, визия и ценности на бизнеса. Изграждане на комуникационна стратегия за компания със социална кауза
- Социалните мрежи като инструмент за формиране на общности в сферата на бизнес комуникациите
- Особености на бизнес-комуникацията в малкия и средния бизнес в дигиталната среда.
- Измерване социалното въздействие на бизнеса. Методология и примери на прилагане.
- Community-based marketing като нов подход при комуникация с клиенти.
- Разказване на истории като метод за ангажиране на клиентите в бизнес комуникацията. Нови визуални формати за представяне на информацията онлайн.
- Смарт технологии в съвременния маркетинг и PR. Как изкуственият интелект може да се използва за прогноза на поведението на клиентите.
- Facebook като платформа за създаване на общности
- Instagram като платформа за създаване на общности.
- YouTube като платформа за създаване на общности
- LinkedIn като платформа за създаване на общности
- Възможностите на TikTok при формаране на общности от клиенти
- Дигитални инструменти за измерване ангажираността на потребителите онлайн.
- Анализ на конкретни профили в социалните мрежи, представящи малкия и средния бизнес (примери от България и света).
- Презентация на собствен проект, реализиран в рамките на курса.
Литература по темите:
1.Скритата психология на социалните мрежи, Джо Федерер, 2022
2.Колективната мъдрост (краудсорсинг), Десислава Бошнакова, 2016
3. The social media age, Zoetanya Sujon, 2021
4. Jones, N., Borgman, R. and Ulusoy, E. (2015), "Impact of social media on small businesses", Journal of Small Business and Enterprise Development, Vol. 22 No. 4, pp. 611-632
https://doi.org/10.1108/JSBED-09-2013-0133
4. Raab, C., Berezan, O., Krishen, A. S., & Tanford, S. (2016). What’s in a Word? Building Program
Loyalty through Social Media Communication. Cornell Hospitality Quarterly
5. Olsson, E.-K., & Eriksson, M. (2016). The logic of public organizations’ social media use: Toward a theory of ‘social mediatization.’ Public Relations Inquiry
6. Epstein M., K. Yuthas (2014) Measuring and improving social impacts. Routldge.London, 2014
7. The Social Impact Advantage: Win Customers and Talent By Harnessing Your Business For Good by Tynesia Boyea-Robinson (2022)