COMM503 Маркетинг на съдържанието
Анотация:
Курсът има за цел да запознае студентите с принципите и приложението на маркетинга на съдържанието. Във времената на социалните медии и мрежи съдържанието става основен инструмент за комуникация, обвързване с общностите и осъществяване на продажби. Курсът има за цел да разгледа етапите на подготвяне, редактиране, изготвяне и разпространение на съдържание с цел генериране на продажби. Целта е студентите да могат да изготвят интересно за потребителите съдържание, което да се откроява в публичното пространство и да е едновременно ползено, забавно и стимулиращо продажбите.
Преподавател(и):
проф. Десислава Бошнакова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- какво е маркетинг на съдържанието
- какъв е бизнес модела на маркетинга на съдържанието
- какви са характеристиките на доброто съдържание
- как се планират стратегии за маркетинг на съдържанието
- как да измерват ефективността на маркетинга на съдържанието
2) могат:
- да дефинират цикъла на обвързването
- да определят персоната на купувача
- да дефинират мисията на маркетинга на съдържанието
- да извличат съдържание от вътрешните публики
- да използват социалните медии за маркетинг на съдържанието
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Какво е маркетинг на съдържанието
- Бизнес модел на маркетинга на съдържанието
- Определяне на нишите и стратегията на маркетинга на съдържанието
- Изготвяне на стратегия за маркетинг на съдържанието за българския потребител
- Семинар: Маркетингът на съдържанието в България
- Персоната на купувача
- Определяне на цикъла на обвързване
- Анализ на световни примери от парктиката на маркетинга на съдържанието
- Платформи за разпространение на съдържанието
- Работа с влиятелни личности онлайн за генериране и разпространение на съдържание
- Изготвяне на стратегия за алтернативни канали за разпространение на съдържание
- Планиране на съдържанието за различните канали
- Семинар: Социалните медии в маркетинга на съдържанието
- Измерване на ефективността на маркетинга на съдържанието
- Тенденции за развитието на маркетинга на съдържанието
Литература по темите:
Основна:
Федерер, Джо, Скритата психология на социалните мрежи, София, РОЙ Комюникейшън, 2022
Pulizzi, Joe, Content Inc.: Completely Updated and Expanded Second Edition: Start a Content-First Business, Build a Massive Audience and Become Radically Successful, Z Squared Media, LLC, 2021
Lieb, Rebecca, Content Marketing: Think Like a Publisher - How to Use Content to Market Online and in Social Media, 2011
Handley, Ann and C.C. Chapman, Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage Customers, 2012
Допълнителна
Crestodina, Andy, Content Chemistry: An Illustrated Handbook for Content Marketing, 2012
Ramos, Andreas, The Big Book of Content Marketing, 2013