MBAM919 Проект: Бранд мениджмънт
Анотация:
Курсът цели задълбочаване знанията и упражняване на уменията на студентите в областта на управлението на търговските марка посредством развитието на собствен проект върху избран съществуващ вече бранд или собствен такъв. Проектът се развива на етапи и се презентира в края на курса.
Преподавател(и):
проф. Кристиан Банков д.н.
гл. ас. Димитър Трендафилов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите, преминали курса ще:
1) знаят:
- кои са основните етапи по изграждането на търговска марка;
- какви стратегии да приложат, за по-голям успех на бранда
- с кои уловия на средата следва да се съобразяват в планирането на развитие на марката
2) могат:
- да прилагат модели и стратегии по отношение на развитието на търговската марка;
- да взимат успешни решения в мениджмънта на бранда
Предварителни изисквания:
Базови знания по бранд мениджмънт и интегрирани маркетингови комуникации.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• Strategic Brand Management. A European Perspective (2nd ed.), K. Keller, T. Aperia, M. Georgson (2012), Harlow, England: Pearson Education Ltd.;
• Complete Idiot’s Guide to Brand Management, P. F. Nikolino (2000), Indianapolis: Alpha Books;
• Marketing Communications Management: Concepts and Theories, Cases and Practices, P. Copley (2004), GB: Elsevier Butterworth-Heinemann;
• The New Strategic Brand Management. Creating and Sustaining Brand Equity Long Term, J.-N. Kapferer (2008), London/Philadelphia: Kogan Page Ltd.
• Продуктът. Маркетингови стратегии и политики, В. Балева (2007), София: Университетско издателство „Стопанство”.
• Комуникационни характеристики на търговската марка, Д. Трендафилов (2013), сп. „Диалог” (онлайн изд. на Стопанска академия „Д. А. Ценов“ - Свищов), № 1 (март), стр. 93-107.
• Управление на търговските марки, Р. Брестничка (2004), София: УИ „Стопанство”;
• Търговска марка - Бренд, Р. Абаджимаринова (2006), София: Сиела.
• Пазарен успех чрез отличителност (І част), С. Желев (2002а), сп. „Мениджър”, (08(46)), МИТ Прес ООД, с. 48 – 50;
• Пазарен успех чрез отличителност (ІІ част), С. Желев (2002b), сп. „Мениджър”, (9(47)), МИТ Прес ООД, с. 48 – 51;
• Dimensions of Brand Personality, J. Aaker (1997), “The Journal of Marketing Research”, Vol.34, №3 (Aug.), American Marketing Association, pp. 347-356.
Средства за оценяване:
Презентация - 100%