MBAM907 Бранд стратегии
Анотация:
С този курс се цели запознаването на студентите с особеностите на професията на маркетолога като цяло и тази на бранд мениджмънта в частност, като обширно и в детайли се описват и анализират концепциите и инструментите, с които се борави в този сектор и на свързаните с него позиции. Основна задача на материала, подготвен за курса е изграждането на богата база знания относно работата на маркетинговия специалист, управляващ търговска марка, нейните елементите и комуникация. В курса преобладават лекции и практически казуси описващи търговската марка и нейното управление от различни гледни точки, за да имат възможност студентите да обогатят общите си знания по темата и да оттренират умения, които ще бъдат полезни за бъдещето им реализиране в професията. В тази връзка по време на курса е предвидено да се работи в малки екипи по предварително зададен курсов проект, свързан с изграждането и управлението на бранда.
Преподавател(и):
гл. ас. Димитър Трендафилов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- кои са основните понятия в бранд мениджмънта;
- кои са отговорностите и задачите на бранд мениджъра;
- кои са и при какви условия се прилагат стратегиите в управлението на търговската марка;
- какви са най-емблематичните позитивни и негативни примери за решения в бранд мениджмънта
2)могат:
- да прилагат модели и стратегии по отношение на развитието на търговската марка;
- да изграждат и управляват бранд във времето и на различни пазари;
- да взимат успешни решения в мениджмънта на бранда
Предварителни изисквания:
Базови знания по маркетинг и управление на търговска марка.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• Strategic Brand Management. A European Perspective (2nd ed.), K. Keller, T. Aperia, M. Georgson (2012), Harlow, England: Pearson Education Ltd.;
• Complete Idiot’s Guide to Brand Management, P. F. Nikolino (2000), Indianapolis: Alpha Books;
• Marketing Communications Management: Concepts and Theories, Cases and Practices, P. Copley (2004), GB: Elsevier Butterworth-Heinemann;
• Pro Logo. Brands as a Factor of Progress, M. Chevalier, G. Mazzalovo (2004), UK: Palgrave Macmillan;
• The New Strategic Brand Management. Creating and Sustaining Brand Equity Long Term, J.-N. Kapferer (2008), London/Philadelphia: Kogan Page Ltd.
• Продуктът. Маркетингови стратегии и политики, В. Балева (2007), София: Университетско издателство „Стопанство”.
• Комуникационни характеристики на търговската марка, Д. Трендафилов (2013), сп. „Диалог” (онлайн изд. на Стопанска академия „Д. А. Ценов“ - Свищов), № 1 (март), стр. 93-107.
• Управление на търговските марки, Р. Брестничка (2004), София: УИ „Стопанство”;
• Без лого: Прицелване в брендовите тирани, Н. Клайн (2005), София: Елементи;
• Краят на маркетинга, какъвто го познаваме, С. Зийман (2005), София: Locus;
• Търговска марка - Бренд, Р. Абаджимаринова (2006), София: Сиела.
• Dimensions of Brand Personality, J. Aaker (1997), “The Journal of Marketing Research”, Vol.34, №3 (Aug.), American Marketing Association, pp. 347-356;
Средства за оценяване:
Тест - 50%
Практическа задача - 50%