ADVM120 Бриф и инсайт в рекламата

Анотация:

Брифът е основният инструмент в сферата на рекламата и комуникациите. В процеса по създаване на комуникационна кампания се преминава през различни видове бриф, които играят ролята на свързващо звено между нуждите на клиента рекламодател и поставените задачи към творческата агенция. Качествените брифове имат ключова роля в създаването на ефективна комуникация.

Курсът е предимно практически насочен и цели да помогне на студентите да придобият опит при писането на основните видове брифове, което изисква аналитично мислене, внимание, идеи и креативност. Заниманията са микс между теория и практика и основна цел е да се предадат знания и умения за работа с клиентско задание (client brief), творческо задание (creative brief) и оформяне на потребителско прозрение (insight).

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

 Иван Христов  
 Александра Стоименова-Атанасова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Основните процеси, които обусляват нуждата от създаване на бриф.

• Основните видове брифове в индустрията, как се пишат и тяхната роля.

• Основните принципи за създаване на добър бриф.

• Основни принципи за генериране на потребителско прозрение.

• Различни техники за създаване на потребителско прозрение.

• Терминологията, която се използва в индустрията.

2) могат:

• Да разграничават основните роли от страна на клиент и на рекламна агенция.

• Да изготвят основните видове брифове и да създават потребителско прозрение.

• Да презентират и защитават разработките си.

• Да работят в екип и да спазват срокове.


Предварителни изисквания:
---

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Какво е бриф? Видове брифове.
  2. Клиентски бриф. Основни принципи на добрия клиентски бриф.
  3. Workshop: създаване и иновиране на продукти за разработка на клиентски бриф.
  4. Аналитично мислене и прозрение.
  5. В търсене на доброто прозрение.
  6. Екипно представяне на клиентски брифове.
  7. Творчески бриф. Основни принципи на добрия бриф.
  8. Упражнение: анализ на творчески брифове от практиката. Дебриф.
  9. 5 принципа за създаване на потребителско прозрение.
  10. Как се пише потребителско прозрение в рекламата.
  11. УПРАЖНЕНИЕ: писане на прозрение.
  12. Екипно представяне на творчески брифове.

Литература по темите:

• Арънсън, Елиът (2009). „Човекът – „социално животно“, издателство „Дамян Яков“

• Бошнакова, Десислава (2016). „Колективната мъдрост (краудсорсинг)“,

• Гарфийлд, Боб (2014). „Десетте Божи заповеди на рекламата“, издателство Bookmark

• Гладуел, Малкълм (2019). „Давид и Голиат“, издателство „Жанет 45“

• Гладуел, Малкълм (2008). „Повратната точка“, издателство „Жанет 45“

• Гладуел, Малкълм (2019). „Проблясък. Силата на мигновените решения“, издателство „Жанет 45“

• Годин, Сет (2020). „Това е маркетинг“, издателство „Локус“

• Голман, Даниъл (2011). „Емоционалната интелигентност“, издателство „Изток – запад“

• Зийман, Серджо (2004). „Краят на рекламата, каквато я познаваме“, издателство „Фокус“

• Иванов, Алексей (2020). „Скритите оръжия в рекламата“, издателство „Изток – запад“

• Канеман, Даниъл (2012). „Мисленето“, издателство „Изток – запад“

• Канеман, Даниъл; Сибони, Оливие; Сънстейн, Кас Р. (2021). „Смущения в човешкото мислене. Noise“, издателство „Изток – запад“

• Катранджиев, Христо (2008). „Методологически аспекти при разработване на рекламна кампания“, университетско издателство „Стопанство“ УНСС

• Катранджиев, Христо (2013). „Медияпланиране на рекламната кампания“, университетско издателство „Стопанство“ УНСС

• Линдстрьом, Мартин (2011). „Биология на купуването. Основи на невромаркетинга (Buy-ology)“, издателство „Изток – запад“

• Маркова, Благодатка (2008). „Поведение на потребителя“, издателство на НБУ

• Младенова, Галина (2006). „Маркетингово планиране“, университетско издателство „Стопанство“ УНСС

• Огилви, Дейвид (1999). „Изповедите на един рекламист“, издателство „Панорама“

• Нюман, Майкъл (2005). „22 неоспорими закона на рекламата (и кога да ги нарушаваме)“, издателство „Класика и стил“

• Петрова, Анелия (1999). „Психология на рекламата“, издателство „ФорКом“

• Пинк, Даниъл (2011). „Изцяло ново мислене“, издателство „Изток – запад“

• Пинк, Даниъл (2012). „Мотивацията. Изненадващата истина за това какво ни движи напред“, издателство „Изток – запад“

• Пинкър, Стивън (2013). „Материалът на мисълта“, издателство „Изток – запад“

• Постаджиян, Кристиян (2018). „Похвати за изграждане на потребителска ангажираност в рекламата“, издателство НБУ

• Рийс, Ал; Траут, Джак (2000). „Неизменните 22 закона на маркетинга“, издателство „Класика и стил“

• Рийс, Ал (2000). „Неизменните 22 закона на маркетинга“, издателство „Класика и стил“

• Сегела, Жак (2004). „Холивуд пере най-добре“, издателство „Панорама“

• Ситиауан, Иуан; Котлър, Филип; Картаджия, Хермауан (2019). „Маркетинг 4.0“, издателство Locus

• Стефанова, Марина (2018). „Корпоративна устойчивост и отговорност“, издателство на ВУЗФ „Св. Григорий Богослов“

• Станович, Кийт (2010). „Нека мислим правилно за психологията“, издателство „Изток – запад“

• Фиск, Питър (2008). „Гениален маркетинг. Съвети и най-добри практики“, издателство „СофтПрес“

• Хезълдейн, Саймън (2014). „Невропродажби. Успешните продажби като наука“, издателство „Изток – запад“

• Ценьов, Вит (2007). „Психология на рекламата“, издателство „Изток – запад“

• Чалдини, Робърт (2016). „Пред-убеджаването. Скритите механизми на ефикасното влияние“, издателство „Изток – запад“

• Чалдини, Робърт; Голдстайн, Ноа; Мартин, Стив (2009). „Да! 50 тайни от науката за убеждаването“, издателство „Изток – запад“

• Ъндърхил, Пако (2022). „Защо купуваме? Науката за пазаруването“, издателство Locus

Средства за оценяване:

---