ADVM120 Бриф и инсайт в рекламата
Анотация:
Брифът е основният инструмент в сферата на рекламата и комуникациите. В процеса по създаване на комуникационна кампания се преминава през различни видове бриф, които играят ролята на свързващо звено между нуждите на клиента рекламодател и поставените задачи към творческата агенция. Качествените брифове имат ключова роля в създаването на ефективна комуникация.
Курсът е предимно практически насочен и цели да помогне на студентите да придобият опит при писането на основните видове брифове, което изисква аналитично мислене, внимание, идеи и креативност. Заниманията са микс между теория и практика и основна цел е да се предадат знания и умения за работа с клиентско задание (client brief), творческо задание (creative brief) и оформяне на потребителско прозрение (insight).
Преподавател(и):
Иван Христов
Александра Стоименова-Атанасова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основните процеси, които обусляват нуждата от създаване на бриф.
• Основните видове брифове в индустрията, как се пишат и тяхната роля.
• Основните принципи за създаване на добър бриф.
• Основни принципи за генериране на потребителско прозрение.
• Различни техники за създаване на потребителско прозрение.
• Терминологията, която се използва в индустрията.
2) могат:
• Да разграничават основните роли от страна на клиент и на рекламна агенция.
• Да изготвят основните видове брифове и да създават потребителско прозрение.
• Да презентират и защитават разработките си.
• Да работят в екип и да спазват срокове.
Предварителни изисквания:
---
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Какво е бриф? Видове брифове.
- Клиентски бриф. Основни принципи на добрия клиентски бриф.
- Workshop: създаване и иновиране на продукти за разработка на клиентски бриф.
- Аналитично мислене и прозрение.
- В търсене на доброто прозрение.
- Екипно представяне на клиентски брифове.
- Творчески бриф. Основни принципи на добрия бриф.
- Упражнение: анализ на творчески брифове от практиката. Дебриф.
- 5 принципа за създаване на потребителско прозрение.
- Как се пише потребителско прозрение в рекламата.
- УПРАЖНЕНИЕ: писане на прозрение.
- Екипно представяне на творчески брифове.
Литература по темите:
• Арънсън, Елиът (2009). „Човекът – „социално животно“, издателство „Дамян Яков“
• Бошнакова, Десислава (2016). „Колективната мъдрост (краудсорсинг)“,
• Гарфийлд, Боб (2014). „Десетте Божи заповеди на рекламата“, издателство Bookmark
• Гладуел, Малкълм (2019). „Давид и Голиат“, издателство „Жанет 45“
• Гладуел, Малкълм (2008). „Повратната точка“, издателство „Жанет 45“
• Гладуел, Малкълм (2019). „Проблясък. Силата на мигновените решения“, издателство „Жанет 45“
• Годин, Сет (2020). „Това е маркетинг“, издателство „Локус“
• Голман, Даниъл (2011). „Емоционалната интелигентност“, издателство „Изток – запад“
• Зийман, Серджо (2004). „Краят на рекламата, каквато я познаваме“, издателство „Фокус“
• Иванов, Алексей (2020). „Скритите оръжия в рекламата“, издателство „Изток – запад“
• Канеман, Даниъл (2012). „Мисленето“, издателство „Изток – запад“
• Канеман, Даниъл; Сибони, Оливие; Сънстейн, Кас Р. (2021). „Смущения в човешкото мислене. Noise“, издателство „Изток – запад“
• Катранджиев, Христо (2008). „Методологически аспекти при разработване на рекламна кампания“, университетско издателство „Стопанство“ УНСС
• Катранджиев, Христо (2013). „Медияпланиране на рекламната кампания“, университетско издателство „Стопанство“ УНСС
• Линдстрьом, Мартин (2011). „Биология на купуването. Основи на невромаркетинга (Buy-ology)“, издателство „Изток – запад“
• Маркова, Благодатка (2008). „Поведение на потребителя“, издателство на НБУ
• Младенова, Галина (2006). „Маркетингово планиране“, университетско издателство „Стопанство“ УНСС
• Огилви, Дейвид (1999). „Изповедите на един рекламист“, издателство „Панорама“
• Нюман, Майкъл (2005). „22 неоспорими закона на рекламата (и кога да ги нарушаваме)“, издателство „Класика и стил“
• Петрова, Анелия (1999). „Психология на рекламата“, издателство „ФорКом“
• Пинк, Даниъл (2011). „Изцяло ново мислене“, издателство „Изток – запад“
• Пинк, Даниъл (2012). „Мотивацията. Изненадващата истина за това какво ни движи напред“, издателство „Изток – запад“
• Пинкър, Стивън (2013). „Материалът на мисълта“, издателство „Изток – запад“
• Постаджиян, Кристиян (2018). „Похвати за изграждане на потребителска ангажираност в рекламата“, издателство НБУ
• Рийс, Ал; Траут, Джак (2000). „Неизменните 22 закона на маркетинга“, издателство „Класика и стил“
• Рийс, Ал (2000). „Неизменните 22 закона на маркетинга“, издателство „Класика и стил“
• Сегела, Жак (2004). „Холивуд пере най-добре“, издателство „Панорама“
• Ситиауан, Иуан; Котлър, Филип; Картаджия, Хермауан (2019). „Маркетинг 4.0“, издателство Locus
• Стефанова, Марина (2018). „Корпоративна устойчивост и отговорност“, издателство на ВУЗФ „Св. Григорий Богослов“
• Станович, Кийт (2010). „Нека мислим правилно за психологията“, издателство „Изток – запад“
• Фиск, Питър (2008). „Гениален маркетинг. Съвети и най-добри практики“, издателство „СофтПрес“
• Хезълдейн, Саймън (2014). „Невропродажби. Успешните продажби като наука“, издателство „Изток – запад“
• Ценьов, Вит (2007). „Психология на рекламата“, издателство „Изток – запад“
• Чалдини, Робърт (2016). „Пред-убеджаването. Скритите механизми на ефикасното влияние“, издателство „Изток – запад“
• Чалдини, Робърт; Голдстайн, Ноа; Мартин, Стив (2009). „Да! 50 тайни от науката за убеждаването“, издателство „Изток – запад“
• Ъндърхил, Пако (2022). „Защо купуваме? Науката за пазаруването“, издателство Locus
Средства за оценяване:
---