ADVM119 Принципи на маркетинговите комуникации
Анотация:
Целта на курса е да разкрие основните механизми, по които работи инструментариума от комуникационни инструменти – реклама, връзки с обществеността, насърчаването на продажбите, директния маркетинг, личните продажби, спонсорството, рекламата на мястото на продажба, рекламата от уста на уста, продуктовото позициониране. Курсът разглежда основните канали, като отделя внимание на взаимодействието помежду им, както и взаимодействието им с традиционните елементи на маркетинговия микс. Курсът обръща внимание и на някои нови и нетрадиционни комуникационни канали. Курсът стартира с детайлен преглед на маркетинговите основи и ролята им в развитието на един бизнес.
Преподавател(и):
доц. Кристиян Постаджиян д-р
Боряна Иванова-Великова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основни термини в областта на маркетинговите комуникации
• Основните канали за комуникация с потребителя
• Взаимодействието с елементите на маркетинговия микс
• Основните участници в индустрията „Маркетингови комуникации”
2) могат:
• Да планират основни канали за комуникация с потребителите
• Да интерпретират успешно ролята на всеки канал в общия комуникационен микс
• Да разработват успешни стратегии в областта на маркетинговите комуникации, като успешно си взаимодействат с рекламни агенции и медии
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Бизнес - маркетинг - комуникации. Бизнес цели. Прозренията като начин на мислене в комуникационната индустрия.
- Науката маркетинг. Принципи на маркетинга. Потребители - сегментиране и избор на целеви пазар.
- Диференциация. "Бъди различен или умри"
- Позициониране на бранда. Репозициониране.
- Маркетингов микс. Връзка на комуникационната дейност с останалите елементи на маркетинговия микс.
- Комуникационен микс
- Медийна реклама (ATL). Медийни метрики.
- Връзки с обществеността. Организиране на събития. Връзки с медиите. Кризисен ПР. Работодателска марка. Национален брандинг.
- Насърчаване на продажбите.
- Лични продажби.
- Директен маркетинг.
- Спонсорство.
- Реклама на мястото на продажба. Мърчандайзинг.
- Реклама от уста на уста. Инфлуенсър маркетинг.
- Продуктово позициониране.
- Методи за формиране на комуникационен бюджет. Приложение на ИМК според сектора, в който се прилагат.
- Текущ тест и курсова работа. Обсъждане.
Литература по темите:
• George Belch and Michael Belch: Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, McGraw-Hill, 2021
• Десислава Бошнакова: Колективната мъдрост, Рой Комюникейшънс, 2016
• Джак Траут, Стив Ривкин: Бъди различен или умри, Кръгозор, 2002
• Жюстин Томс: Подкастите - гласът на интернет, Рой Комюникейшънс, 2022
• Кристиян Постаджиян: Похвати за изграждане на потребителска ангажираност в рекламата, Издателство на НБУ, 2018
• Пако Ъндърхил: Защо купуваме: Науката за пазаруването, Локус 2004
• Серджо Зийман: Краят на маркетинга, какъвто го познаваме, Локус, 2005
• Серджо Зийман: Краят на рекламата, каквато я познаваме, Локус, 2004
• Филип Котлър, Хермауан Картаджая, Иуан Сетиуан: Маркетинг 4.0: От традиционното към дигиталното, Локус, 2019
• Филип Котлър, Хермауан Картаджая, Иуан Сетиуан: Маркетинг 5.0, Локус, 2022