ADVM130 Инструменти за визуализация в творческия процес
Анотация:
Курсът запознава студентите с основните етапи при разработването и визуализирането на различни видове реклами, както и им дава познания и умения да предават по-добре визуално своите идеи. Разглеждат се основни термини и инструменти в творческия процес. Обръща се практическо внимание на работата с програми, формати и процеси, които са тясно застъпени в отделни видове рекламни форми.
Преподавател(и):
Иван Христов
Описание на курса:
Компетенции:
1. Какво ще знаете?
Основни софтуери за визуализация в рекламата.
Изисквания за изработка и употреба на визуални файлове.
Цветови пространства и резолюция.
Банки за изображения и дизайни.
2. Какво ще можете?
Да оперирате с графични файлове.
Да употребявате правилно логото на бранда.
Да боравите с файлови рекламни материали за медиите.
Да анализирате визуалната идентичност на бранда.
Да изисквате коректни визуални материали от изпълнителите си.
Предварителни изисквания:
-
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Самостоятелна работа
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в курса и оценяването
- Творческата алхимия на Hakuhodo
- Рекламата - между дизайна, науката и изкуството
- Принципи на зрителното възприятие
- Визуални гещалт принципи при разработката на фирмени лога
- Важни понятия - цветови модели, резолюция, пиксел, файлови формати
- Растери
- Вектори
- Работа с презентационен софтуер
- Упражнение за работа с презентационен софтуер
- Тест
- Презентации на студентите
Литература по темите:
• Арънсън, Елиът (2009). „Човекът – „социално животно“, издателство „Дамян Яков“
• Катранджиев, Христо (2008). „Методологически аспекти при разработване на рекламна кампания“, университетско издателство „Стопанство“ УНСС
• Котлър, Филип; Хескил, Дейвид; Лий, Нанси (2014). „Добри дела“, издателство „Сиела“
• Нелисен, Марк (2021). „Дарвин в супермаркета“, издателство „Колибри“
• Пинк, Даниъл (2011). „Изцяло ново мислене“, издателство „Изток – запад“
• Сегела, Жак (2004). „Холивуд пере най-добре“, издателство „Панорама“
• Фиск, Питър (2008). „Гениален маркетинг. Съвети и най-добри практики“, издателство „СофтПрес“
• Barry, Pete (2016). The Advertising Concept Book: Think Now, Design Later. Thames and Hudson Ltd
• Bell, Eugenia (2019). Paul Rand: Inspiration and Process in Design. Moleskine Books
• Mariani, Massimo (2019). What Images Really Tell Us: Visual Rhetoric in Art, Graphic Design. Hoaki
Средства за оценяване:
-