ADVM130 Инструменти за визуализация в творческия процес

Анотация:

Курсът запознава студентите с основните етапи при разработването и визуализирането на различни видове реклами, както и им дава познания и умения да предават по-добре визуално своите идеи. Разглеждат се основни термини и инструменти в творческия процес. Обръща се практическо внимание на работата с програми, формати и процеси, които са тясно застъпени в отделни видове рекламни форми.

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

 Иван Христов  

Описание на курса:

Компетенции:

1. Какво ще знаете?

Основни софтуери за визуализация в рекламата.

Изисквания за изработка и употреба на визуални файлове.

Цветови пространства и резолюция.

Банки за изображения и дизайни.

2. Какво ще можете?

Да оперирате с графични файлове.

Да употребявате правилно логото на бранда.

Да боравите с файлови рекламни материали за медиите.

Да анализирате визуалната идентичност на бранда.

Да изисквате коректни визуални материали от изпълнителите си.
Предварителни изисквания:
-

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Самостоятелна работа

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в курса и оценяването
  2. Творческата алхимия на Hakuhodo
  3. Рекламата - между дизайна, науката и изкуството
  4. Принципи на зрителното възприятие
  5. Визуални гещалт принципи при разработката на фирмени лога
  6. Важни понятия - цветови модели, резолюция, пиксел, файлови формати
  7. Растери
  8. Вектори
  9. Работа с презентационен софтуер
  10. Упражнение за работа с презентационен софтуер
  11. Тест
  12. Презентации на студентите

Литература по темите:

• Арънсън, Елиът (2009). „Човекът – „социално животно“, издателство „Дамян Яков“

• Катранджиев, Христо (2008). „Методологически аспекти при разработване на рекламна кампания“, университетско издателство „Стопанство“ УНСС

• Котлър, Филип; Хескил, Дейвид; Лий, Нанси (2014). „Добри дела“, издателство „Сиела“

• Нелисен, Марк (2021). „Дарвин в супермаркета“, издателство „Колибри“

• Пинк, Даниъл (2011). „Изцяло ново мислене“, издателство „Изток – запад“

• Сегела, Жак (2004). „Холивуд пере най-добре“, издателство „Панорама“

• Фиск, Питър (2008). „Гениален маркетинг. Съвети и най-добри практики“, издателство „СофтПрес“

• Barry, Pete (2016). The Advertising Concept Book: Think Now, Design Later. Thames and Hudson Ltd

• Bell, Eugenia (2019). Paul Rand: Inspiration and Process in Design. Moleskine Books

• Mariani, Massimo (2019). What Images Really Tell Us: Visual Rhetoric in Art, Graphic Design. Hoaki

Средства за оценяване:

-