ADVM124 Творческото мислене като умение

Анотация:

В обучението се разглеждат характеристиките на мисленето, стереотипите в него, както и много и различни техники за генериране на идеи.

Креативността е умение и като всяко умение, тя може да се стимулира и развива. Няма начин да бъде усвоено едно умение, ако не го практикувате. Ето защо, теоретичната част е слабо засегната (съпоставят се различни автори и техния принос за развитие на латерално мислене в съвременния бизнес), като са предвидени поредица от Workshop-и с водещи имена от творческата рекламна индустрия. Студентите ще имат възможност да се срещнат с тях, да почерпят от опита им и чрез прилагането на различни специфични техники да постигнат съзнателно творческо мислене за развитие на нови идеи. Това ще им помогне да изградят собствен почерк при реализирането на творчески концепции.

Целта на курса е да изведе студентите отвъд стереотипното мислене, ограничено от работната среда и да ги насочи към екипна работа с висока ефективност. Да мобилизира наличните познания и умения у тях и да ги стимулира да ги прилагат в тренировъчни ситуации по време на занятията и в практиката.

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

доц. Даниела Кадийска  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите студенти

ЩЕ ЗНАЯТ как да:

- разчупят рационалния и аналитичен начин на мислене, който да им отвори пътя на нови свежи идеи;

- да смесят в едно творческото мислене със стратегическото и да създават креативни, интелигентни концепции, насочени към конкретни аудитории;

- да повишат ефективността си при намиране и взимане на решения за разрешаването на специфични маркетингови проблеми.

ЩЕ МОГАТ ДА:

- прилагат съзнателно творческото мислене при създаването на нови продукти и тяхното комуникиране в различни целеви аудитории;

- разглеждат нещата от различен ъгъл и да анализират на различни нива, което ще им помогне да прилагат гъвкав и позитивен подход в конкретни практически ситуации

- идентифицират бариерите за творчеството и да разработват стратегии за преодоляването им;

- използват и оценяват ефективността и целесъобразността на креативните методи, разработен от различни учени.


Предварителни изисквания:
основни познания в областта на маркетинга и рекламата

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Какво е креативност (или генериране на идеи). Креативен процес и креативен продукт.
  2. Модел на творческия процес; Значими процеси и подходящи умения. Творецът: индивидуално творчество, групово творчество
  3. Какво е идея? Техника за произвеждане на идеи. Как да подготвите ума си за генериране на идеи.
  4. Основни методи за развиване на креативността – определение, категории, видове. Групови и индивидуални техники.
  5. Инструменти, методи и техники за генериране на идеи - практическо приложение

Литература по темите:

„Хей Уипъл Стисни това – Упътване за създаване на велики реклами” (поредица на Адуийк) – Люк Съливан/„Hey Whipple Squeeze this – A guide to creating great advertising (Аdweek series) by Luke Sullivan.

„Да изстискваш портокала – как да превърнем творческата способност в сериозно бизнес предимство” – Фалън Пат/„Juicing the orange – how to turn creativity into a powerful business advantage – Pat Fallon.

Заглавия, които можете да намерите в Библиотеката на НБУ:

• Шестте медала за стойност / Едуард де Боно; Прев. Валентина Стоева. София: Locus, 2010. 159 с.

Сигнатура: 338.2 / Б 626

• Мислене за промяна : Единадесет мисловни умения, които ще ви изведат до успеха / Джон Максуел; Прев. Людмила Андреева. София: Класика и Стил, 2006

Сигнатура: 159.95 / М 198

Издания на книжния пазар в тематичната област, които библиотеката към този момент не притежава:

Автор: Едуард де Боно

Щастието като цел / Едуард де Боно.София: Кибеа, 2007

Шестте медала за стойност/ Едуард де Боно, София: Locus, 2010

Шест мислещи шапки / Едуард де Боно, София: Кибеа, 2010

Шестте рамки на мислене /Едуард де Боно, София: Locus, 2010

Как да развием творческото мислене / Едуард де Боно, София: Locus, 2009

Как да притежаваме красив ум / Едуард де Боно, София: Locus, 2009

Практическото мислене / Едуард де Боно, София: Кибеа, 2000

Шест мислещи шапки: Синтезиран подход / Едуард де Боно, София: Принцепс, 2000

Малка лилава книга за НЕстандартно мислене / Едуард де Боно, онлайн безплатно

Lateral thinking: Creativity Step by Step / Edward de Bono, Penguin Books, 1977

Автор: Тони Бюзан

Силата на творческата интелигентност - 10 начина да развихрим творческия си гений / Тони Бюзан, София: Изток-Запад, 2013

Твоят ум може всичко / Тони Бюзан, София: СофтПрес, 2010

Използвай интелекта си /Тони Бюзан, София: Кибеа, 2000

How to Mind Map / Tony Buzan, Thorsons, 2002

Латерален маркетинг – нови техники за нестандартни идеи/ Филип Котлър и Фернандо Триас де Бес, Прев. Десислав Джарков, София: Локус, 2007

Фитнес за ума. задачи и упражнения за поддържане на ума в добра форма. / Майкъл Пауъл, Прев. Иля Илиев, София:Книгомания, 2016

Силва Метод за професионални търговци: Силата на продажбите /Хосе Силва, Ед Бърнд Младши, София: Нова епоха – Юнивърс, 2014

Подобряване на паметта For Dummies / Джон Б. Арден, София: АлексСофт, 2012

Как да балансираме дейностите на мозъка / Филип Картър, Кевин Ръсел, София: Книгомания, 2010

НЛП – Нов път към съвършенство / Алдер, Хари,София: Кръгозор, 2003

Juicing the Orange: How to Turn Creativity into a Powerful Business Advantage /

Pat Fallon, Fred Senn. Harvard Business Review Press; 1 edition (July 18, 2006).

Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads / Luke Sullivan. Wiley; 3 edition (February 8, 2008). 352 p.

Средства за оценяване:

самостоятелни работи, презентации и активност на студента по време на лекции