ADVM103 Управление на връзките агенция-клиент

Анотация:

Курсът формира мениджърски умения за работа в рекламна (комуникационна агенция). Дава основни познания и формира качества, необходими за управлението на материалните и човешките ресурси и отношенията с клиенти. Подготвя курсистите за успешно планиране и осъществяване на личните им визиите в съвременните условия на едновременна глобализация и диференциация.

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

гл. ас. Боряна Гигова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

Основни техники за управление на рекламна агенция, стимулиране и управление на творческия процес в рекламна агенция като генератор на добавена стойност за бизнес организациите; имат на разположения богат набор от възможни форми на брейнсторминг за различни ситуации, познават система за вземане на решения и управление на репутация на агенция. Получават теоретични познания за управление на времето, делегиране, бюджетиране и създаване на стратегическа визия на комуникационна компания и създаване на стратегии за нов бизнес.

2) могат:

• Курсът помага на студентите да оценят личните си качества и да изберат най-подходящия начин за тяхната бъдеща професионална реализация. При завършването на курса се предвижда курсистът да може да изготви своя собствена програма за управление на рекламна агенция, в която заложи и личната си визия за бъдещо развитие. С така създадения проект той може да демонстрира по-пълно личния си потенциал пред потенциални работодатели или да започне да управлява собствения си бизнес.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Основни познания в областта на маркетинга и рекламата

• Основни познания за комуникация /устна и писмена/

• презентационни умения

• умения за работа в екип



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение. Реклама и рекламиране. Що е то?
  2. Видове рекламни агенции
  3. Професии в рекламана агенция. Рекламата от страна на клиента.
  4. Рекламни проучвания
  5. Целеполагане в основата на рекламна стратегия
  6. Брейнсторминг. Принципи. Практика.
  7. Бюджетиране и ценообразуване в рекламата. Return of investment.
  8. Работа на реален клиентки бриф EACA.
  9. Представяне на студентски проекти.
  10. Обобщение на курса.

Литература по темите:

Задължителни:

1. Contemporary Advertising, William F Arrens, McGraw-Hill, 2002

2. Нарушете всички правила, М. Бъкингам, К. Кофман, ИК "Класика и стил", 2001

3. Бъди различен или умри. Оцеляване в ерата на убийствена конкуренция , Джак Траут, Стив Ривкин , ИК "Кръгозор", 2002

Допълнителни:

4. Buzz, M. Zalzman, Ira Matathia, Ann O’Reilly, John Wiley&Sonsq Inc., Hoboken, New Jersey, 2003

5. When Cultures Collide, Richard D. Lewis, Nicholas Brealey Publishing, London, 1999

6. Funky Business, Kaeл Нордстрьом, Ридерстреле, Инфодар, 2003

7. Жизнена стратегия. Как да поставите хората в центъра на корпоративната стратегия, Линда Гратън, ИК "Класика и стил", 2002