CSTM203 Компютърни системи и технологии в графичния дизайн

Анотация:

• Усвояване на знания и умения в сферата на приложната графика като средства за създаване на художествен дизайн

• Композиционни изисквания съобразени с детерминираното мониторно пространство

• Умения и знания за работа с присъщото цветово пространство и видовете шрифт

• Композиционен баланс на компоненти – изображения, графични елементи и текст

• Теоретична и практическа подготовка със средствата на компютъра за създаване виртуален образ на рекламно лице на търговска фирма, предприятие културна институция, спортно състезание, или събитие с обществена значимост

• Роля на рекламното лице за установяване чрез рекламата на продукта или събитието на по-тясна и трайна връзка с обществото за което е предназначена тя

• Творческа реализация, цел, форма и значение на създаденото рекламно лице

прочети още
Мултимедия и компютърна анимация

Преподавател(и):

ас. Мартин Стойчев  

Описание на курса:

Компетенции:

• Придобиват задълбочени познания и практически умения позволяващи им да създават идейни проекти във сферата на графичния дизайн - образа, формата, средствата и целите на рекламата в медиите осъществяващи връзката с обществото на потребителя

• Да създават рекламни проекти по художествен дизайн


Предварителни изисквания:
Основни художествени умения и компютърна грамотност

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в курса. Основи и цели
  2. Композиционни изисквания в съвременния дизайн
  3. Умения и знания за работа с присъщото цветово пространство
  4. Композиционен баланс на компоненти – изображения, графични елементи и текст
  5. Условията за създаване на успешно дизайнерско решение
  6. Запознаване с продуктите на Adobe Suite
  7. Работа и основи на Adobe Photoshop
  8. Работа и основи на Adobe Illustrator
  9. Работа и основи на Adobe InDesign
  10. Дизайн на рекламни материали
  11. Шрифт, типография, начертания. Особености
  12. Упражнение
  13. Общото между рекламата и дизайна
  14. Дизайн на външна реклама. Особености
  15. Конферанс

Литература по темите:

• Зийман,С. Краят на рекламата каквато я познаваме Изд. „Фокус” София 2002

• Йончев,В., Шрифтът през вековете БХ София, 1964

• Макуейд,Д. Професионален дизайн на бизнес материали Изд. СофтПрес ООД, 2007

• Михайлов,И.,Предпечатна подготовка на Изд.”Асеневци” София 2010

• Райън,У., Коновър,Т. Графичната комуникация днес част І и част ІІ Изд. Дуо Дизайн ООД София 2002

• Рийс,А. И Рийс, Л. Залезът на рекламата и възходът на пъблик рилейшънс Изд. „Класика и стил” ООД София 2003

• Харис,Т.Л. Добавената стойност на Пъблик рилейшънс Изд. Рой Комюникейшънс ООД София 2002