ARTM416 Приложна графика
Анотация:
Курсът има за цел да развие и усъвършенства творческото мислене, богато въображение и обща графична култура.
Студентите придобиват умения за изграждане на графична композиция, модулно мислене, цветова хармония, художествена изобретателност и находчивост. Аналитично мислене и синтезиран графичен изказ. Разработват запазен знак (търговска марка) и цялостен корпоративен стил.
Преподавател(и):
доц. Иво Попов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Творчески да анализират
• Да владеят графичен език и синтезиран художествен изказ.
2) могат:
• Да създават графичен продукт за визуална комуникация.
• Да формират фирмен и личностен стил в рекламата.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Изобразителни възможности
• Шрифтова култура.
• Познания по комбинаторика.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в курса. История и развитие на Приложната графика
- История на Приложната графика в България
- Структурната комбинаторика като основа на приложната графика
- Запазен графичен знак. Текущо оценяване
- Визуални илюзии в запазения графичен знак
- Двусмислени графични знаци и обединяване на образи в запазения знак
- Хералдика – история и същност
- Фирмен корпоративен комплект
- Типография. Видове шрифтове
- Цвета при корпоративната идентичност.
- Фирмени печатни издания
- Афиш, плакат, постер. Текущо оценяване
- Цялостна корпоративна идентичност – Brand Guidelines
- Приложната графика в интериорния дизайн
- Приложната графика в екстериорния дизайн. Финално оценяване
Литература по темите:
• Структурна комбинаторика. Проф.Румен Райчев. Изд.Терзиев и синове, 1995.
• Визуална комуникация, проф. Христо Кафтанджиев, 1996г.
• Графичната комуникация днес, (две части), Уилям Райън и Тиъдър Коновър, Дуо Дизайн
• Професионален дизайн на печатни материали, Джон Макуейд, СофтПрес 2007
Средства за оценяване:
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА, КОНФЕРАНС