NJRN503 Режисура и поведение пред камера
Анотация:
Курсът е предназначен за студенти от специалностите "Журналистика" и "Връзки с обществеността", които днес почти изцяло си служат с мултимедийни комуникационни инструменти. Той дава базисна подготовка в областта на съвременната аудиовизуална комуникация: запознава със зрителските потребности, с теорията и творческите практики в създаването на АВ произведение и възпитава умения за аудиовизуален разказ, за боравене с изразни средства на камерата, монтаж и визуална композиция. Специално внимание се обръща на неигралните аудиовизуални форми: телевизионни новини и публицистика, музикални предавания и клипове, реклама.
Преподавател(и):
Веселин Мезеклиев
Описание на курса:
Компетенции:
Завършилите курса студенти ще добият:
- познания за категориите психологически потребности, които правят аудиовизуалната продукция привлекателна за зрителя; за принципите на изобразителната композиция; за основни похвати и техники за разкадровка, разположение на камерите, мизансцен, изразните средства на камерата, монтажа и режисурата.
- умения за боравене с визуалните и невербални внушения при творческата си реализация като журналисти и ПР специалисти, принципите на визуалния разказ, собствен поглед към жанровете в телевизията.
Предварителни изисквания:
Студентите трябва да имат писмена, езикова и аудиовизуална култура. Владеене на английски език е желателно.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
ОСНОВНА ЛИТЕРАТУРА
- Карайорданов, Георги. Кино и телевизионно операторско майсторство. С.:БНТ, 1999
- Мелтев, Михаил. Изразни средства на камерата. В:Годишник на деп. Масови комуникации, НБУ. 2009
- Мелтев, Михаил. Кино и електронни медии. С.: Издателски център на НБУ, 2012
Средства за оценяване:
ПЪРВИ СЕМЕСТЪР:
- тест
- тематичен проект с анотация, синопсис
- документалния фоторазказ - от 15 до 20 фотоса
ВТОРИ СЕМЕСТЪР:
- Тест
- Проект за ВИДЕОРЕПОРТАЖ (за специалност журналистика)
или РЕКЛАМЕН КЛИП (за специалност ПР), който съдържа: анотация до 300 знака, режисьорска експликация, авторски текст (ако има)
- Видеорепортаж (за журанлисти) или Сториборд на рекламен клип (за ПР)